اقتصادی

جزئیات آیتم ها و هزینه پشتیبانی پشتیبانی کرونا



تاکنون با اعتباری که از طریق اعتبارات بانکی ، بودجه ای و ارزی ارائه شده است ، 100 میلیارد دلار تخمین زده می شود که فردا برای توزیع بسته حمایتی کرونا اختصاص داده شود که در اختیار گروه ها قرار می گیرد. مقصد از طریق کانال بانکی یا کمک رایگان.

به گزارش خبر فوری ، پس از شیوع کروناویروس ، کشور ما حدود دو ماه است که در شرایط ویژه ای قرار دارد و بخش های زیادی به ویژه اقتصاد تحت تأثیر قرار گرفته است ، بنابراین اغلب مشاغل تعطیل یا کاهش می یابند. به طور قابل توجهی واقعیت فرا رسیده است. بنابراین به دلیل نیاز به حمایت دولت از افراد آسیب پذیر و مشاغل ، بسته حمایتی چند گزینه ای پیش بینی شده و به تدریج در دستور کار قرار گرفته است.

اما برای حمایت از بسته حمایتی از منابع بانکی ، بودجه دولت و صندوق توسعه ملی استفاده می شود که فردا به حدود 100 میلیارد دلار می رسد و بیشتر آنها مربوط به بانک ها است.

اختلاف دودویی به مدت 3 ماه

این در حالی است که در مصوبات اولیه مقرر شد برای مشتریان بانکی و تسهیلات دریافت کنندگان مقرر شود ، که پرداخت این وام را با کاهش درآمد این روزها دشوار کرده است.

در تحویل ، برای صاحبان مشاغل ، به ویژه مشاغل کوچک تحت تأثیر شیوع کروناویروس و مشکلات اقتصادی روبرو هستند ، پیش بینی می شد مزایای وام افراد و اشخاص حقوقی تا سه ماه از ماه مارس به تعویق بیفتد. در ماه مه علاوه بر این ، مزایای وام کم درآمد برای همه افراد در این طرح گنجانده شده است.

عدم تعلیق خدمات برای دارندگان چک های برگشتی

با این حال ، کاهش و حتی قطع ورود و از بین رفتن واحدهای صنفی باعث شده تا وی از بازگشت چک های خود نگران شود به این معنا که بانک مرکزی تصمیم گرفته است از صاحبان کنترل ها ، افرادی که کنترل آنها را پشتیبانی می کند ، حمایت کند. آنها از ماه مارس تا پایان ماه مه بر می گردند. نباید بانک ها به صورت خصوصی نگهداری شوند ، در حالی که در شرایط عادی خدمات بانکی به صاحبان چک های برگشتی ارائه نمی شود. البته اتحادیه ها خواستار این بودند که در این دوره چک های آنها به بانک بازگردانده نشود که مورد قبول واقع نشده است ، زیرا باید از حقوق طرف صادرکننده و از مزایای کنترل محافظت می شد.

وام های یک تا دو میلیون صنفی 4٪ و 12٪ گیرندگان کمک مالی

اما در بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر نیز دو نوع وام وجود داشت که اعتبار آن 75 میلیارد دلار بود که بانک مرکزی منابع بانکها را پیش بینی کرده و ذخایر قانونی آنها را کاهش می دهد.

در تحویل ، در مرحله اول مقرر شد تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به حدود چهار میلیون نفر از شرکتهای آسیب دیده با سود 4 درصد اختصاص یابد ، البته کل سود 12 درصد و دولت هشت درصد را می پذیرد.

پس از مدتی ، بانک مرکزی وام 12 میلیون با نرخ سود 12 درصدی را به حدود 23 میلیون خانواده یارانه (حدود 78 میلیون نفر) ارائه می دهد که تصویب شده است و قرار است برای اینها اعمال شود خانواده ها اگر دولت سیستم تقاضا را تعریف کند. پرداخت کنید

هر دو تسهیلات 4٪ از جنگها و 12٪ از دریافت کنندگان کمک هزینه به حساب یارانه خود واریز می شوند و تقریباً 24 ماه بعد از چهار ماه تنفس از حساب آنها کسر می شوند.

از 200 تا 600 هزار نفر برای بدون درآمد کمک بگیرید

کمک دیگری که به عنوان پرداخت های رایگان و رو به جلو برنامه ریزی شده است ، منابع بودجه دولت است که به حدود 1.5 میلیون خانواده و بدون درآمد پرداخت می شود ، بنابراین بسته به اندازه خانواده ، بین 200 تا 600 هزار آنها را در چهار قدم به قدم یارانه وی به حساب واریز می شود که برای یک خانواده مجرد 200 هزار تومان ، برای یک خانواده دو نفره 300 هزار تومان ، برای خانواده سه نفری ، 400 هزار تومان برای خانواده سه نفره ، 500 هزار تومان برای یک خانواده چهار نفری و 600،000 تومان برای یک خانواده بالاتر.

هزینه پرداخت این بسته حمایتی بیش از 300 میلیارد دلار در ماه است که در پیش بینی چهار ماهه بالغ بر 1350 میلیارد دلار است.

پرداخت سیستم بهداشتی

با این وجود ، با شیوع ویروس تاج ، تأمین هزینه های مربوطه ، به ویژه در زمینه بهداشت و درمان ، ویژه دولت برای دولت بوده است و طبق آماری اخیر ، حداکثر 4 میلیارد دلار منابع دولت به سیستم درمانی اختصاص یافته است. بخشهای مختلفی از جمله دفتر مرکزی كرونا ، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه درمانی درگیر بودند.

یک میلیارد دلار ذخیره ارزی

علاوه بر منابعی که بانکها و بودجه دولت برای تأمین مالی بسته حمایتی کرونا و سایر مصارف استفاده می کنند ، کمک های صندوق توسعه ملی نیز در دستور کار قرار گرفت.

با این حال ، با توجه به هزینه های بالای تاج و وضعیت درآمد دولت ، مدتی است که بحث سرمایه گذاری از صندوق توسعه ملی مطرح شده است و تا زمانی که رئیس جمهور نامه ای را نوشت ، پیشنهاداتی ارائه شده است. به ولی فقیه این کشور خواستار خروج یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بخش بهداشت و همچنین بیمه بیکاری است که رهبری آن را پذیرفته است.

با امکان برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ، بانک مرکزی این منابع را به ریال در اختیار دولت قرار می دهد و با توجه به اینکه نرخ بازار نیما به ریال تبدیل می شود ، نرخ فعلی نیمایی به این نرخ می رسد. حدود 14000 تومانی. این حداقل برای فردا حدود 14 میلیارد دلار اثبات خواهد شد.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت توسط سامانه آنلاین، اقدام به بازنشر می نماید، فلذا مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سایت خبر فوری هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.