اخبار حوادث

سامانه باران جدید روز شنبه وارد کشور می شود

آفتاب نیوز:

صادق ضیاییان با اشاره به آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی گفت: “امروز (پنجشنبه 25 اردیبهشت) با ادامه فعالیت سامانه باران که وارد استان شمال غربی کشور در استانهای واقع در شمال غربی ، غربی ، مرکزی و جنوبی زاگرس است. دامنه ها ، سواحل جنوبی. ” دریای خزر ، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین ، البرز ، تهران و سمنان و به تدریج در برخی نقاط مرکز ، شرق و شمال شرقی رعد و برق با رعد و برق گاه به گاه و وزش باد شدید و همچنین تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: 6 باران در جنوب آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، کردستان ، زنجان ، قزوین و البرز پیش بینی شده است.

سامانه باران جدید روز شنبه وارد کشور می شود

ضیائیان در ادامه خاطرنشان کرد: برای روز جمعه (5 اردیبهشت) در استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، دامنه های البرز ، دامنه های زاگرس مرکزی ، شمال شرقی و برخی مناطق شرقی کشور باران پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد. این اتفاق خواهد افتاد

وی افزود: از شنبه (26 اردیبهشت) با ورود سامانه دیگری از غرب کشور در شمال غربی ، غرب و دامنه های زاگرس در جنوب غربی کشور و در دامنه های غربی البرز ، باران آغاز خواهد شد. “

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (27 اردیبهشت) با نفوذ سامانه علاوه بر ادامه فعالیت خود در دامنه های غربی ، جنوبی غربی ، جنوبی البرز در استان های قزوین ، البرز ، تهران و سمنان ، این منطقه مناطقی از مرکز ، شرق و جنوب را نیز شامل می شود. از کشور ” این امر شدت باران را در استانهای شمال غربی کاهش می دهد.

ضیائیان تأکید کرد: روز یکشنبه (27 اردیبهشت) باران های شدید بارشی در شمال غربی فارس ، کهگیلویه و بویراحمد ، غرب چاهارسال و بختیاری ، لرستان ، شرق کرمانشاه ، دامنه های جنوبی البرز در قزوین ، البرز و تهران رخ خواهد داد. همچنین بعدازظهر یکشنبه با شمال دریای خزر باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز می شود.

ضیائیان در خصوص شرایط جوی روز دوشنبه (28 اردیبهشت) اظهار داشت: این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال است که در برخی مناطق مناطق جنوبی ، مرکزی ، شرقی ، جنوب شرقی ، شمال شرقی و میانه شرقی و نیمه شرقی باران می بارد. از ساحل دریای خزر ” برنامه ریزی شده است

وی افزود: با توجه به کاهش دما در روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات مناطق سردسیر ، استانهایی که در شمال کشور قرار دارند ، بارش برف را پیش بینی می کنند. همچنین از بعدازظهر شنبه (26 اردیبهشت) و یکشنبه (7 اردیبهشت) در جنوب غربی کشور وزش باد شدید و احتمال گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وی در خصوص شرایط جوی در دریای خزر و خلیج فارس توضیح داد: روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس به دلیل وزش باد شدید ، خشن و متلاطم خواهد بود.

وی در خاتمه ، درباره هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (جمعه 25 اردیبهشت) ابری و مه آلود خواهد بود و در برخی ساعات رعد و برق ، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. حداقل دمای تهران در این روز 14 و حداکثر دما 26 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (6 اردیبهشت) ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی در برخی ساعات رعد و برق با حداقل و حداکثر درجه حرارت 14 و 27 درجه سانتیگراد.