اخبار فرهنگی

بناهای تاریخی لرستان بعد از زلزله ۵ ریشتری/آسیب به فلک‌الافلاک و موزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان اعلام کرد: اعلام نهایی وضعیت آثار تاریخی استان لرستان ، پس از وقوع زمین لرزه به بزرگی 1.5 ریشتر در نورآباد مرکز شهر دلفان استان لرستان ، بستگی به تکمیل مطالعات لازم در مورد آثار تاریخی استان لرستان پس از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر داشتن

امین قاسمی در مصاحبه با خبر فوری ، ضمن اشاره به مدت طولانی وقوع زلزله در استان که از طریق آن بیشتر مردم به خیابانها رفتند ، و به همین دلیل آثار به آرامی مورد بررسی قرار می گیرند ، گفت: “علاوه بر دندان یکی از برج های برج قلعه فلک الافلاک آسیب دیده ، و موزه صنایع دستی خانه تاریخی قاضی “آخوند ابو” آسیب دید.

وی با اشاره به خسارت جزئی به برخی از خانه های تاریخی در بافت تاریخی بروجرد ، اظهار داشت: همه پل های تاریخی موجود در استان که شامل حدود 100 پل است هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند زیرا اغلب در مناطق غیر قابل دسترس و بارندگی شدید قرار دارند. در بعضی جاها بسیار زیاد است.

وی همچنین از انجام عملیات پیمایشی که توسط تیم های فنی اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان بر روی آثار تاریخی انجام می شود ، خبر داد و گفت: درصد خسارات و اعتبار مورد نیاز برای مرمت بناهای آسیب دیده را اعلام می کنیم. آینده است.

انتهای پیام