اخبار جامعه

بومگردی‌ها آماده خروج از قرنطینه‌اند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن اکوتوریسم ایران می گوید: “وقتی ترافیک بین استانی مجاز باشد و افراد با اتومبیل های شخصی ، اتومبیل ها و هواپیماها مسافرت کنند ، مجاز نیست اجازه اکوتوریسم و ​​سایر امکانات گردشگری را بدهد.”

به گزارش خبر فوری ، همه گیر کویت -19 حدود 2226 سایت اکوتوریسم در سراسر کشور را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری را در معرض ورشکستگی قرار داده است. وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی که پیش بینی می کند با برداشته شدن محدودیت های ترافیکی بین استانی ، سفرهای خانوادگی کاهش می یابد ، تصمیم گرفته است که به تدریج امکانات گردشگری را بازگشایی کند. نظرات و نگرانی های متناقض در مورد همه شرکت های گردشگری آماده نشده و قادر به بازگشایی در وضعیت حساس فعلی نیستند. این امر به ویژه در مورد واحدهای اکوتوریسم ، مسافرخانه ها ، مسافرخانه ها و برخی مسافرخانه ها با توجه به تفاوت در ماهیت و ساختار مهمانان و اقامتگاه در مقایسه با هتل ها صادق است.

در همین راستا ، وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی پروتکل بازگشایی با عنوان “راهنمای سفر هوشمند در کرونا” تهیه کرده است که توضیحی در مورد نحوه مقابله با موارد مشکوک بیماری Quaid-19 و حمایت شخصی از کارکنان و گردشگران در این کشور ارائه می دهد. تأسیسات گردشگری نیز با تأکید بر اینکه واحدهای بسته به طور موقت باید در کلیه مکانها و اماکن عمومی براساس محتویات این دستورالعمل قبل از بازگشایی ، کاملاً تمیز و ضد عفونی شوند ، تدوین کرده اند. دونی برخی از واحدهای داخلی هتل مانند آرایشگاه ، سالن بدنسازی ، استخر ، سونا و سالنهای رویداد که مشاغل پرخطر محسوب می شوند با دستور وزارت بهداشت و طبق پروتکل های آن بازگشایی می شوند.

توضیحات استفاده از خدمات اسکان و حضور مسافر در این آموزش ، عمدتا براساس ساختار و استاندارد هتل صورت می گیرد ، در حالی که شکل پذیرش و اسکان میهمانان در اکوتوریسم ، مسافرخانه ، مسافرخانه و مهمانان کاملاً متفاوت است هتل ها و هتل های آپارتمانی برخی از این اقامتگاه ها دارای پذیرش جمعی مسافر در یک اتاق یا سالن هستند و برخی از امکانات از جمله حمام و توالت مشترک و عمومی هستند که این امر با پروتکل های از راه دور اجتماعی و بهداشتی مغایرت دارد. برخی از این استراحتگاه ها در مناطق دور افتاده ای قرار دارند که دسترسی به سرویس های بهداشتی را با مشکل مواجه کرده اند و پیروی از دستورالعمل ها قابل بحث است. نحوه نظارت بر این منازل پراکنده در سراسر کشور نیز یک مسئله دشوار است. این نگرانی ها ، که به طور مستقیم بر اعتماد به نفس مسافر تأثیر می گذارد ، مواردی هستند که در پروتکل بازگشایی مسکن نادیده گرفته شده است.

در مصاحبه با خبر فوری ، مازیار الدوود ، رئیس هیئت مدیره انجمن بوم شناسی ایران ، در پاسخ به برخی از این چالش ها و نگرانی های مربوط به از سرگیری فعالیت های مسکن مانند اکوتوریسم. وی که با حضور در سمپوزیوم معاون وزیر گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با نمایندگان تشکل های گردشگری خصوصی برگزار شد ، اظهار داشت: “بیشترین آرا برای این بود که تسهیلات گردشگری به آهستگی و با شرایط ویژه و ظرفیت کم باز شود.” نظارت بر فعالیتهای آنها.

وی افزود: وقتی مردم در جاده ها ، در شهرها ، خیابان ها ، اتوبوس ها ، جاده های زیرزمینی و مغازه ها سفر می کنند ، پر از مردم است که چرا امکانات توریستی باز نیست. اگرچه ما فکر نمی کنیم که مردم مانند گذشته سفر کنند ، اما می توانیم به روشهایی برای به حداقل رساندن خطر فکر کنیم.

وی ادامه داد: “اگر تعطیلی امکاناتی مانند هتل ها و اکوتوریسم ادامه یابد ، هزینه های استهلاک و نگهداری بیشتر می شود. حتی اکنون برخی از اقلام مسکن ، مانند مواد غذایی خریداری شده برای تعطیلات نوروزی ، غیرقابل استفاده و فاسد است.” است

وی در پاسخ به این سؤال که علی رغم ادامه رونق یک تاج ، اکوتوریسم با توجه به همه حدود ، در حال حاضر قادر و آماده بازگشایی است؟ وی اظهار داشت: در هر صورت ، جامعه محلی تأثیر زیادی بر بسته شدن کرونا داشته است که برخی از آنها غیر مطمئن هستند و از گردشگری حمایت می کنند. از طرف دیگر پس از گذشت مدت این دوره ، مردم می خواهند روحیه به دست آورند و حذف کامل سفر آسیب های دیگری به مردم وارد می کند. برای بازگشایی باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

اگرچه الدود معتقد به بازگشت اکوتوریسم به چرخه عمل است ، اما گفت: “اکنون تقاضای زیادی برای مسافرت و اسکان در اکوتوریسم وجود ندارد ، یعنی اگر سال گذشته در آن زمان ماهانه چهارصد و پانصد مسافر داشته باشیم ، این تعداد اکنون است. سی تا چهل ماه نمی آید. این امر به ساکنان اجازه می دهد تا به تدریج برای کارهای فصل آینده آماده شوند. در مناطق استوایی ، فصل گردشگری از ده تا پانزده روز به پایان می رسد و تقاضای سفر به آن مکان ها به صفر می رسد و اکوتوریسم مناطق استوایی تقریباً بسته می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن اکوتوریسم ایران اضافه کرد: “درست است که در این شرایط ، بازگشایی تسهیلات گردشگری درآمد زیادی ایجاد نمی کند ، اما از افسردگی و سایر هزینه ها جلوگیری می کند ، به خصوص که من به این نتیجه رسیده ام که دولت قادر به کمک به ما نیست.

الدوود درباره نگرانی در مورد چگونگی نظارت بر اکوتوریسم ، با توجه به شکل مسکن تعریف شده در برخی از آنها ، و گسترش جغرافیایی که نظارت مستمر را دشوار می کند ، گفت: “مطمئناً می توان مانیتور کردن طرز تفکر را کنترل کرد.” وجود ندارد. نظارت روزانه در مناطق روستایی که چند کیلومتر با آن فاصله دارند ، نمی تواند انجام شود ، اما نظارت اولیه برای صدور مجوز بازگشایی می تواند با حساسیت انجام شود. این شوخی نیست و باید در طول نسخه بازگشایی جدی گرفته شود.

وی در خصوص پروتکل بازگشایی اماکن توریستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که شرایط و استانداردهای اماکنی مانند اکوتوریسم با فضاهای مکرر و عمومی بیشتر را در نظر نمی گیرد ، اظهار داشت: اجرای پرونده ها به صورت تفصیلی امکان پذیر نیست ، اما این یک کار دشوار است

الدوود افزود: “اکوتوریست ها پروتکل ویژه خود را تنظیم کرده و آن را به وزارتخانه تحویل داده اند تا در صورت تصویب بتوانیم آن را اجرا کنیم زیرا استانداردها و حتی دستورالعمل بازگشایی بر اساس نگاه به هتل ها بود.” به نظر نمی رسد آنها درباره اکوتوریسم اطلاعات زیادی دارند. ما تا آنجا که ممکن است موارد بسیاری را شناسایی کردیم که کمتر برای حضور مسافران در معرض خطر باشد و ما به وزارت اطلاع داده ایم تا این اختلافات و قوانین را روشن کند.

انتهای پیام