اخبار حوادث

دو فوتی در زلزله تهران/استفاده از امدادهای پهپادی برای هلال احمر و اورژانس

استاندار تهران گفت: دیشب با همکاری وزارت ورزش و جوانان ، درهای 17 مرکز ورزشی باز در تهران برای اسکان موقت افتتاح شد ، اگرچه ضروری نبود اما این آمادگی نشان می دهد که باید آماده شویم چنین شرایطی .

به گزارش خبر فوری ، انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه شب گذشته در ساعت 11:30 ، زمین لرزه ای به بزرگی 2.9 ریشتر داشتیم ، اظهار داشت: زمین لرزه دوم تهران و برخی استانها مانند جنوب استان های مازندران و البرز را لرزاند.

وی افزود: تیم های امدادی ، خدماتی ، اضطراری و رشد سرخ از زمان وقوع زلزله فعالیت می کنند. تیم های نجات به دلیل تقصیر موشه بلافاصله به روستاهای تروریستی اعزام شدند. خوشبختانه ما به دلیل زلزله خسارت جانی و مالی نداشته ایم و تاکنون دو نفر در اثر عوارض غیر زلزله زدگی رخ داده است (یکی در گیلوند که پس از فرار یک مرد مسن از خانه فرار کرده و دیگری از آن 21 ساله است که از اضطراب و حمله قلبی رنج می برد (ترس از زلزله).

بندپی تأکید کرد: 2600 عضو امدادی و 6 تیم رشد سرخ به روستاهای شهر دماوندا اعزام شدند. هیچ مشکل خاصی برای شهروندان در استان تهران گزارش نشده است.

استاندار تهران ادامه داد: به غیر از دو نفری که در بیمارستان معالجه می شوند ، بقیه مجروحان به صورت سرپایی تحت معالجه قرار گرفته و به منازل خود بازگردانده می شوند.

وی گفت: “بعد از وقوع زلزله ، ما سابقه بیش از 40 باقیمانده را داشتیم ، زیرا فکر اولیه این بود که این زمین لرزه از 2.9 به شاید 5.1 رشد خواهد کرد ، اما آنچه مهم است آمادگی تیم های مسئول ارائه امداد است. خدمات و مساعدت ، “او گفت. آنها ذخیره می شوند. ما دارای سرپناه های اضطراری و همچنین فروشگاه های Red Growth هستیم که برای تغذیه مردم آماده هستند. در صورت از بین رفتن شاخه های آب ، مخازن مناطق مختلف استان نیز آماده تأمین آب منطقه هستند.

بندپی تأکید کرد: شب گذشته با همکاری وزارت ورزش و جوانان ، درهای 17 مرکز ورزشی آزاد در تهران برای مسکن موقت باز شد ، اگرچه ضروری نبود اما این آمادگی نشانگر این است که باید برای چنین شرایطی آماده شویم. اما تهران با توجه به ویژگی های آن از جمله تراکم جمعیت و ساختمان های بلند ، در طولانی مدت برای مقابله با چنین پدیده ها نیاز به اقدامات ویژه تری داریم. براساس این بررسی ، یکی از این موارد تسکین غرق شدن است که باید هلال احمر و خدمات اورژانس را در نظر بگیریم زیرا طبق این بررسی زمین لرزه اغلب در صبح یا نیمه شب رخ می دهد.

استاندار تهران همچنین به درخواست جامعه تهران اشاره کرد و گفت: “ما می خواهیم برنامه” شهر هوشمند و شهروندان آگاه “برای ارتقاء دانش و آگاه سازی مردم برای محافظت در برابر چنین پدیده هایی اقدام کنند.

انتهای پیام