اخبار عمومی

زراعت چوب در یک‌هزار هکتار اراضی منابع ملی جنوب سمنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، جعفر مرادی حقیقی عصر چهارشنبه در جلسه ای در زمینه کشت چوب در اداره کل منابع طبیعی سمنان گفت که آب غیرمعمول (تخلیه تصفیه شده) سازمان یافته توسط اداره منابع طبیعی سمنان گفت: این طرح برای تأمین نیازهای کارخانه های صنایع چوب کشور در سال جهش تولید است.

وی گفت: مزایای اصلی این پروژه گسترش كشت چوب تحت برنامه 99 99 سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور به عنوان بخشی از برنامه 99 است ، زیرا مزایای اصلی این طرح گرمای هوا و جلوگیری از انتشار گرد و غبار در حومه سمنان است.

بابیان سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری سمنان آمادگی خود را برای تهیه زمین برای این پروژه اعلام کرده است گفت: افزایش بهره وری گونه های سریع الرشد با پسابهای تصفیه شده استفاده خواهد شد.

مرادی حقیقی گفت: برآورد می شود بر اساس برنامه مدیریت منابع طبیعی (توسعه کشاورزی چوب) می توان دبی 350 لیتر در ثانیه در بیش از هزار هکتار کشور کاشت که می تواند نقش مهمی در کاهش تولید چوب داشته باشد. همچنین ممکن است آلودگی هوا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال در فاز نخست این پروژه 100 هکتار از زمین ها با همکاری شهرداری سمنان کاشته می شود ، افزود: امیدواریم با اتمام پروژه و استفاده از منابع جایگزین درختان جنگلی ، بخشی از چوب و صنایع آن تأمین شود. .

به گزارش خبرنگار آنلاین ، در این جلسه شهردار سمنان ، نماینده مرکز تحقیقات استان سمنان و نماینده شرکت آب و فاضلاب استان نیز حضور داشتند.