اخبار فرهنگی

وجوه مثبت و منفی یک تجربه آنلاین

مرتضی جعفری با بررسی جنبه های مثبت و منفی آموزش آنلاین می گوید که توانایی ضبط آموزش معلمان مدارس ابتدایی با کلاس های آنلاین یا توزیع آنها در بین علاقه مندان در سراسر کشور وجود دارد.

این استاد دانشگاه در مصاحبه با خبر فوری ، درباره تجربه خود در تدریس کلاس های آنلاین ادبیات گزارش داد: “با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا ، تقریباً هیچ گزینه دیگری به جز انجام برنامه هایی به این روش دیگر وجود نداشت.” ما در یک اجبار و نیاز بودیم ، شاید خیلی آماده چنین شرایطی نبودیم. یعنی شاید اگر خیلی زودتر فکر می کردیم الان می توانستیم برنامه با کیفیت خیلی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: در مورد استفاده از فضای مجازی و تشکیل کلاس های آنلاین قبلاً بحث شده است ، برخی انجمن ها ، دانشگاه ها و مراکز تجاری کلاس ها و فعالیت های خود را در فضای مجازی انجام می دهند ، اما از گسترش کمتری برخوردار بوده و چالش ها و مشکلات آن به طور دقیق بررسی نشده است.

یافا با اشاره به برخی از چالش های شرکت در کلاس های آنلاین گفت: متأسفانه من تجربه خوبی در این کلاس ها ندارم و این کیفیت برگزاری کلاس ها است. من هیچ مشکلی ندارم وقتی نیازهای این مشکل به ناچار ما را همین گونه نگه داشت و می دانم که این نیاز در آینده بیشتر و بیشتر می شود. این بدان معناست که ما مجبور خواهیم بود کلاسهای بیشتری در فضای مجازی برگزار کنیم. شاید آنچه اتفاق افتاده است چهره دانشگاه های ما را تغییر دهد و یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی مجازی را برجسته تر کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد: از نظر دسترسی ، مخاطبان ما ، دانشجویانی که دانشجوی تخصصی یا غیر تخصصی ادبیات هستند ، با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستند ؛ برخی از آنها ممکن است از قابلیت های لازم برای تلفن ها و سیستم ها برخوردار نباشند. از طرف دیگر ، یکی از الزامات ارائه کلاسهای آنلاین ، ارائه اینترنت رایگان است که از این نظر گرفته شده است. مسئله بعدی این است که فرزندان ما تحصیل نکرده و با نحوه استفاده از نرم افزار و کیفیت آنها آشنایی چندانی ندارند و از طرف دیگر فرهنگ آموزش الکترونیکی هنوز در جامعه ما شکل نگرفته است و امروز شاهد چالش هایی در فرهنگ فضایی هستیم. بازگشت مجازی برای آموزش.

جعفری سپس با بیان اینکه اشتباه در کلاس های آنلاین منجر به آسیب روانی می شود ، اظهار داشت: اشتباه در لحظه ای که دانش آموزان یا معلمان آنها را در شبکه های مجازی منتشر می کنند و مطمئناً آسیب روحی بسیار بدی به این افراد وارد می کند که ممکن است برخی از آنها باشد. ممکن است اعتماد به نفس و انگیزه خود را از دست داده و حتی تحصیل را رها کنید.

وی در ادامه به بیان فواید کلاس های ادبیات آنلاین پرداخت و گفت: “اما بدون در نظر گرفتن همه این موارد ، قطعاً نیاز به آموزش الکترونیکی وجود دارد و چیزی به نام ادبیات و غیر ادبیات وجود ندارد.” حتی اگر این یک کلمه بزرگ باشد ، می تواند برخی از نقاط ضعف ما در آموزش را پوشش دهد. ضبط آموزش معلمان ابتدایی و متوسطه که در موضوعات مختلف ادبی مهارت دارند و همچنین شرکت و تدریس بصورت آنلاین امکان پذیر است و این آموزش بین علاقه مندان در سراسر کشور توزیع می شود. این بسیار استفاده می شود. کیفیت پایین برخی از معلمان از معلمانی که صلاحیت و توانایی تدریس برخی از موضوعات را ندارند و گاهی در برخی از شهرهای دور افتاده یا استانها بدون معلم ابتدایی ثابت است و در عمل دانش آموزان ما می توانند کیفیت تدریس بهتری کسب کنند. ردن

مرتضی جعفری افزود: حتی معلمان بازنشسته ای که در سفر با مشکل روبرو هستند ، با توجه به اینکه اکنون می توانند در خانه تدریس کنند ، تمایل دانشگاه ها برای بهره مندی از آنها و همچنین شهریه وجود دارد. به طور کلی ، یادگیری الکترونیکی مطمئناً مفید است و مزایای آن بیش از معایب آن است ، اما باید چالش های آن را نیز در نظر گرفت.

این مدرس ادبیات با بررسی امکان استفاده بهتر از این درس از کلاسهای آنلاین گفت: به نظر من از آنجا که ادبیات مبتنی بر گفتمان و گفتگو است ، می توان از این فضا استفاده بهتری کرد. این امر محاسبه ، نوشتن و دیدن دروس را دشوار کرده است. با این حال ، فضاهایی که اکنون برای کلاسهای درس موجود است همه این دسترسیها را همزمان دارد. من فکر می کنم معلمانی که در این زمینه با چالش روبرو هستند ، کمبود دانش در مورد امکانات این فضا هستند. همانطور که قبلاً کلاسهای آموزش معلم آموزش داده می شد ، با این سر و شکل جدید ، مطمئناً موارد و نکاتی وجود دارد که در صورت آموزش ، می تواند این مشکلات را کاهش دهد. من فکر نمی کنم که هیچ محدودیتی در زمینه ادبیات در این فضاها وجود داشته باشد ، اما نمی توانم درباره رشته های دیگر زیاد اظهارنظر کنم.

انتهای پیام