اخبار فرهنگی

از این تابلو نقاشی چه می‌دانید؟

استاد امپرسیونیست کلود مونه علاقه زیادی به خلق نقاشی در قالب مجموعه های مختلف داشت و “علف خشک” یکی از این مجموعه ها بود.

به گزارش خبر فوری ، 15 تابلوی نقاشی به نام “چمن خشک” توسط مونه در زمان های مختلف روز و در فصول مختلف خلق شده و در سال 1891 در گالری دیوراند-روئل به نمایش گذاشته شد.

در مجموع ، “اسکار کلود مونه” 25 نقاشی با این مضمون خلق کرد. در این مقاله ، ما یکی از معروف ترین نقاشی های مجموعه “قله های چمن خشک” را ارائه می دهیم. “اوج چمن خشک” مربوط به سال 1890 است.

“اوج چمن خشک” مربوط به سال 1890 است

این نقاشی که مدتها در مجموعه های خصوصی نگهداری می شد ، در حراجی Sotheby’s در سال 2019 به قیمت 110.7 میلیون دلار فروخته شد و رکوردی برای کارهای مونه به ثبت رساند.

سال 1890 یک نقطه عطف مهم در زندگی کلود مونه بود. او امسال 50 ساله شد و برای اولین بار خانه ای خرید. همانطور که گفته شد ، خانه و باغ در دهکده Giourney در فرانسه مشهور بود.

در حقیقت ، مجموعه چمن های خشک روی نقشه های اطراف خانه او باعث ایجاد این مجموعه نقاشی از مونه شد.

در آن زمان ، در یکی از دهکده های فرانسه ، ماشین سنگ شکن وجود نداشت و ماه ها طول کشید تا صبر کرد تا یکی از این ماشین ها به روستاها برسد ، بنابراین ارتفاع این انباشت ها بیش از 3 متر و در بقیه 6 متر و نحوه سازماندهی بود. از نظر منطقه متفاوت بود.

قله های طلایی شسته و رفته ای که در نقاشی های سکه دیده می شود ، ظاهرا قله هایی است که غالباً در منطقه نرماندی جمع می شود. قله های استوانه ای شکل گرفته توسط گنبدها.

مناظر بی نظیر ، ترکیبات پرانرژی این تابلو و شفافیت جذاب این تابلو ، آن را به یک اثر جذاب تبدیل کرده است.

انتهای پیام