اخبار حوادث

کیفیت هوای تهران در آبان ماه چگونه بود؟

فتاب‌‌نیوز:

در نوامبر سال جاری ، با افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ، کیفیت هوا در تهران به مدت 21 روز و گروه های حساس در شرایط نامناسب به مدت 9 روز در شرایط قابل قبول باقی ماند. در حالی که هوای تهران طی یک ماه گذشته به مدت 9 روز آلوده شده است ، تجزیه و تحلیل آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که کیفیت هوا در ماه دوم پاییز تقریباً مشابه سالهای گذشته است.

بر این اساس ، در نوامبر سال گذشته ، تهرانی ها 19 روز قابل قبول نفس راحتی کشیدند. کیفیت هوا در این دوره 11 روزه برای آلرژن ها نیز سالم نیست زیرا غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

طبق آخرین لیست نشریات تهران ، تعداد منابع سیار مانند تاکسی ، اتومبیل شخصی ، اتوبوس و … 60٪ است که اتومبیل های دیزلی مهمترین نقش را دارند. ذرات یکی از خطرناک ترین آلاینده های هوا هستند و می توانند بیماری قلبی و ریوی را بدتر کرده و باعث طولانی مدت قلب و آسم شوند.

طبق اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، در نوامبر 1997 ، کیفیت هوا توسط گروه های ناامن به مدت چهار روز در شرایط نامناسب حفظ شد. در این دوره ، هوای تهران 26 روز از جمله هوای قابل قبول 22 روز و هوای پاک 4 روز در شرایط مطلوبی قرار داشت.

در ماه دوم پاییز سال 1996 ، کیفیت هوا مطلوب نبود و در عرض 24 روز از آن دوره ، ساکنان تهران تنفس هوای ناکافی داشتند که بخشی از هوای سالم برای گروه های حساس 23 روز بود.

لازم به ذکر است که در این مدت ، کیفیت هوا به مدت شش روز در شرایط قابل قبولی بود. در نوامبر 1995 ، کیفیت هوای تهران 14 روز در شرایط قابل قبول ، 13 روز در شرایط بهداشتی ضعیف برای یک گروه حساس و سه روز در شرایط ضعیف برای همه بود.

کیفیت هوای تهران در تمام ماه نوامبر تحت شرایط آلوده باقی مانده است و امسال علاوه بر تأثیرات سو ad بر سلامتی ، آلودگی هوا شیوع بیماری Covid 19 را افزایش می دهد. وزارت بهداشت در مورد خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب در شهرهایی که هوای آنها قبلا آلوده است هشدار داد. بنابراین ، نیاز به اقدامات برای کنترل آلودگی هوا دو برابر شده است.

وزارت بهداشت همچنین توصیه کرده است که بهتر است در روزهای آلوده حتی الامکان از خانه خارج نشوید. به افراد مسن ، کودکان و بیماران مزمن ، خصوصاً مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی ، توصیه می شود که در روزهای آلوده خانه های خود را ترک نکنند. این افراد همچنین سعی می کنند در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهند و اگر مجبور به ترک خانه شوند سریعتر به خانه برمی گردند. همه باید سعی کنند اطمینان حاصل کنند که از ماسک برای فعالیتها و ورزشهایی که باعث افزایش متوسط ​​تنفس هوای آلوده می شوند و هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده می کنند ، اطمینان حاصل کنند. سایر توصیه ها برای روزهای آلوده به وزارت بهداشت ، استفاده از میوه ها ، سبزیجات و کاهش مصرف فست فود و افزایش مصرف مایعات است.