اخبار جامعه

پیام رنگ‌ها در نقشه‌های هشدار هواشناسی چیست؟

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع گفت: هنگام تهیه نقشه های هشدار هوا ، از چهار رنگ مختلف استفاده می شود که هر یک دارای یک پیام است.

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبر فوری وی با اشاره به نقشه های هشدار سازمان هواشناسی که همزمان با فعالیت سامانه های بارشی منتشر شده است ، گفت: با استفاده از این نقشه ها منطقه بندی مناطق مختلف کشور و خطر بارش در هر منطقه بر اساس رنگ تعیین می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، مناطق سبز مناطقی وجود دارد که در آن هیچ بارندگی یا رعد و برق خاصی وجود ندارد و وزش باد شدید نیست. بنابراین ، آنها در حالت آماده باش نیستند. در مناطق زرد احتمال آسیب وجود دارد. آسیب در این مناطق بسته به محل زندگی و کار هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال ، کاهش 10 درجه ای دما به مردم شهرها یا کارگران آسیب نمی رساند ، اما این کاهش دما می تواند به کشاورزان آسیب برساند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، مناطق را مشخص می کند نارنجی وی گفت: “احتمال دارد آسیب ببیند.” در مناطق نارنجی احتمال بارش شدید وجود دارد. بنابراین لازم است نیروهای امدادی در حالت آماده باش باشند.

به گفته ضیائیان ، در برخی مناطق باران می بارد رنگ قرمز این بسیار جدی خواهد بود و اگر اقدامات لازم برای استانهای سرخ شده انجام نشود ، خسارات و خسارات زیادی به مردم و امکانات وارد خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی ضمن تأکید بر اهمیت هشدارهای کشاورزی و لزوم توجه دستگاههای ذیربط به چنین هشدارهایی ، اظهار داشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی سرانجام اظهار داشت: معمولاً هشدارهای کشاورزی هفته ای دو بار در استان های مختلف کشور و به طور مفصل منتشر می شود. اطلاعات لازم نیز در این زمینه ارائه می شود.

انتهای پیام