اخبار جامعه

مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری در «خجیر» و «جاجرود»

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به ارزش افزوده مناطق اطراف تهران گفت: پردیس در دو منطقه از چهار منطقه حفاظت شده در استان تهران ، پارک ملی خوجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود انجام و کوهنوردی می کند. ما می جنگیم.

عزیز میکائیلی در مصاحبه با خبر فوری ، وی گفت: موارد زیادی در تصرف زمین و کوهنوردی در چهار منطقه تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان تهران در محیط جغرافیایی شهر پردیس وجود دارد.

وی ادامه داد: پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود از جمله چهار مکانی هستند که تحت مدیریت اداره محیط زیست تهران واقع در منطقه جغرافیایی شهرستان پردیس واقع شده اند و موارد زیادی برای زمین خواری و کوهنوردی در این مناطق وجود داشته است اما همکاران ما در دفاتر پارک حضور دارند. مناطق حفاظت شده ملی و خجیر و جاجرود و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از چنین مواردی جلوگیری کرده اند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پردیس با بیان اینکه با کمک دادستان شهرستان پردیس از تصرف زمین در این شهرستان و جلوگیری از کوهپیمایی جلوگیری شد اظهار داشت: اینگونه بوده است. برخی از این پرونده ها در دست بررسی است و در بیشتر موارد این پرونده ها باعث می شود پرونده ، محكومیت و سرزمین به حالت اولیه خود برگردد و سند از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران صادر می شود.

میکائیلی با بیان اینکه شهر پردیس دو بخش از محیط زیست انسانی و طبیعی را تشکیل می دهد ، اظهار داشت: بخش محیط زیست انسانی این شهر در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس و محیط طبیعی آن از جمله منطقه حفاظت جاجرود و مدیریت پارک ملی است. خوجیر به اداره مستقل پارک های ملی خوجیر و سرخه حصار تحویل داده شده و مسئولیت کنترل و مدیریت ساختمانهای غیر مجاز در منطقه را بر عهده دارد.

انتهای پیام