اخبار حوادث

خطر وقوع زلزله در تهران و ضرورت آمادگی امدادگران

خبر خورشید:

کریم همتی در مانور ساعت صفر در استان تهران افزود: ارزیابی و افزایش عملکرد نیروهای عملیاتی در استان های مختلف در امدادرسانی موضوعی است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و این مهم برای حفظ مانور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با سناریوهای تخصصی مانور پیش بینی آمادگی استان را بشکنیم و کاپوت عملیاتی آن باید صفر شود تا استان های خاص بتوانند قابلیت و آمادگی خود را به صورت عملیاتی آزمایش کنند.

پس از مانور ، همتی از کار امدادی خوشحال به نظر می رسد و از آنها برای تمایل به نجات و پاسخ سریع و به موقع تشکر می کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط انجمن ماه سرخ در هفدهمین سالگرد زلزله بم ، مانور صفر ساعته صبح امروز در استان تهران آغاز شد که بر اساس آن زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر و عمق 10 کیلومتری شهر اسلامشهر را لرزاند. بنابراین ، طبق اعلام EOC ، در تهران ، بر اساس زلزله فرضی اسلامشهر ، دستیاران ماه سرخ در ساعت 10:45 شب به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس جمعیت و دبیرکل ، رئیس سازمان امداد و نجات ، مدیرکل ماه سرخ در تهران و مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ماه سرخ تهران بودند و سپس به اسلامشهر منتقل شدند.

همتی در مورد این مانور گفت ، با توجه به حساسیت پایتخت ، اعلام کردیم که همه استانها در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: پس از ارزیابی 10 روستای تحت تأثیر فرضی ، تخریب 2 روستا 70 درصد پیش بینی شد که از نظر فرضی 100 نفر زخمی و 10 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن ماه سرخ گفت آنها نیروهای عملیاتی را در شعبه های مرزی شهریار تهران جستجو و نجات دادند و سران استان با دیگر عوامل امدادی در تماس بودند.