اخبار فرهنگی

فرماندهان درباره مغز متفکر اطلاعات و عملیات چه گفتند؟

حسن باقری با شروع نظریه های جدید در مورد جنگ و راه های مقابله با متجاوزان ، توانست با تسلط بر میدان نبرد دشمن و درک سریع توانایی آنها و شناخت استعداد نیروهای خود ، استراتژی جنگ را تغییر داده و حالت مقابله را بازیابد.

به گزارش خبر فوری ، حسن باقری (غلامحسین افشاردی) در تاریخ 25 اسفند 1343 در تهران متولد شد ، سومین شعبان که همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) اتفاق می افتد. 24 گلزار شهدای بهشت ​​زهرا (س) محل دائمی وی در تهران شد.

حسن باقری معروف به “سقا بسیجیان” جوانترین فرمانده جنگ ایران و عراق بود. فرماندهان جنگ حسن باقری را به عنوان فرمانده نابغه سپاه پاسداران ایران در نظر می گرفتند و وی را جدایی طلب در آن منطقه می نامیدند.

او شخصیت قابل توجهی داشت

سرلشکر شهید علی صیاد شیرازی در مورد شهید باقری نیز وی می گوید: “از همان لحظه ای که حسن باقری را ملاقات کردم ، عشق آنها به قلب من رفت و من برای او احترام قائل شدم. دیدم که جوانی در این سن در آن اردو بسیار سخت کوش ، فعال و م activeثر است. این آشنایی من با سردار باقری بود. “

حسن باقری تأثیر جدی در عملیات داشت

همچنین سرلشکر سیدیحیی صفوی ، دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: “حسن باقری قوی ترین فرمانده بود.” حضور فرماندهان رشید ، عامل شایسته و تعیین کننده دیگر پیروزی. صلاحیت ها و ویژگی های یک فرمانده مانند شهید [حسن] “باقریک که کنترل زیادی بر عوامل تأثیرگذاری مانند دشمن ، زمین ، جو و نیروهایش داشت ، تأثیر جدی بر عملیات داشت.”

ارتباطات قوی بود

سرلشکر محمد جعفری ، فرمانده سابق سپاه پاسداران بازگو می کند ، “حسن باقری در ارتباطات بسیار فعال و قوی بود و با ائمه جمعه ارتباط برقرار می کرد.

اثبات اینکه می توانیم

دریادار علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت داخلی می گوید: “حسن باقری که در زمینه های مختلف اطلاعاتی فعالیت می کرد ، اطلاعات را به خوبی جمع آوری و ارائه می داد.” “

تقلید از خمینی در عکس شهید باقری

طبق دفترچه خاطرات فرمانده جوان ، او 24 ساعت شبانه روز و 18 ساعت به عنوان فرمانده کار می کرد و شب بیدار می شد تا در عملیات ها و عملیات مستقیم خوب رانندگی کند. پس از شهادت حسن باقری ، امام خمینی در عکس خود نوشت: “خداوند شهدای زنده ما را با شهدای اولیه اسلام متحد کند. اگرچه ارائه حسن باقری که اطلاعات کمی روی کاغذ دارد ، به عنوان نخبه ، میراث معنوی و سرمایه ملی امکان پذیر نیست.”

انتهای پیام