اخبار فرهنگی

معرفی 3 دانشگاه‌ ها قبرس برای تحصیل

یکی از کشورهایی که همه ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به آن مهاجرت می‌کنند کشور قبرس است. به این دلیل است که قبرس به کشور دانشجو پذیر تبدیل شده است. کشور قبرس دارای بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل هست که سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی در رشته‌های متنوع و مقاطع تحصیلی مختلف دارا می‌باشد. یکی از دلایل دیگری که این کشور برای تحصیل در بین ایرانیان مورد استقبال قرار گرفته، فرهنگ تقریباً یکسان دو کشور است.

کشور جمهوری قبرس

قبرِس کشوری جزیره‌ای بوده و به رسمیت در دنیا با نام جمهوری قبرس شناخته شده است. پایتخت این کشور واقع در شرق دریای مدیترانه با نام نیکوزیا قرارگرفته است. بخش شمالی قبرس ترک‌نشین و مسلمان هستند و بخش جنوبی (اروپایی) عموماً یونان نشین و مسیحی ارتودوکس می‌باشند. کاملاً درست متوجه شدید، ساکنین قبرس به هر دو زبان یونانی و زبان ترکی صحبت می‌کنند. در ابتدای مقاله بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل به علت مهم انتخاب این کشور بین ایرانیان اشاره شد که قطعاً دلیل انتخاب بسیار واضح‌تر شد.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس را دارید ، خیلی کوتاه و مختصر باید گفت که کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. کشور قبرس شمالی تحت نظارت ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت نظارت یونان میباشد. (موسسه حقوقی دادمهر عدالت)

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های قبرس

  • به دلیل قرارگیری در جنوب کشور ترکیه و در میان دریای مدیترانه، به ایران نزدیک بوده و رفت‌وآمد آسان است.
  • شهریه تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری قبرس بسیار ارزان‌تر نسبت به سایر دانشگاه‌ها است.
  • تنوع رشته‌ها در دانشگاه‌های قبرس زیاد است مانند مهندسی، پزشکی، پرستاری و…
  • هزینه‌های پزشکی در بیمارستان‌های دولتی این کشور برای دانشجو رایگان است.
  • در مقایسه با فرهنگ و آداب نزدیک‌ترین کشور به ایران است.
  • واحد پول این کشور لیر ترکیه است (به این معنا که هزینه‌های زندگی و خوراک مناسب است

بیشتر بخوانید: در مورد هزینه های خورد و خوراک قبرس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اسامی بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل

دانشگاه‌های قبرس متشکل از دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی است. در این مقاله به دانشگاه‌های دولتی قبرس پرداخته می‌شود. اسامی دانشگاه‌های دولتی قبرس برای تحصیل عبارت‌اند از:

دانشگاه قبرس – University of Cyprus

یکی از ناب‌ترین دانشگاه‌های قبرس، University of Cyprus است که واقع در شهر نیکوزیا (پایتخت قبرس) است. بعد از تأسیس در سال 1989 نخستین پذیرش این موسسه عالی در سال 1992 می‌باشد که تعداد 486 دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش شدند. رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه مانند رشته‌های هنری، مهندسی، زبان و ادبیات، علوم و فنّاوری و رشته‌های مدیریتی می‌باشد. در این دانشگاه رشته پزشکی تدریس نمی‌شود. رنگ سازمانی دانشگاه قبرس، نارنجی و سبز است.

Christopher Pissarides از اساتید موفق این دانشگاه است که به دلیل تحقیقات ارزشمندی که انجام داده، در سال 2010 به عنوان استاد این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل در زمینه اقتصاد شده است. همچنین این دانشگاه در رده دوم بهترین دانشگاه‌های این کشور جای گرفته است. در حدود 30 سال است که این دانشگاه بر مبنای برگزاری آزمون ورودی، اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و غیربومی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت University of Cyprus مراجعه نمایید.

دانشگاه بین ‌المللی قبرس – Cyprus International University

یکی از بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیلات، دانشگاه بین‌المللی قبرس است؛ که به اختصار دانشگاه CIU نامیده می‌شود. این آکادمی در طول سال‌های اخیر به دلیل رتبه خوب و شهریه مناسب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. دانشگاه CIU یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی بوده که در زمینی به مساحت 1 میلیون مترمربع احداث گردیده است که بیشینه 25 ساله دارد. این دانشگاه دارای تعداد زیادی دانشکده است و دانشجو می‌تواند در رشته‌های مختلف بسته به علاقه به ادامه تحصیل بپردازد.

دوستداران تحصیل و علم، می‌توانند برای دریافت دیپلم در رشته‌های پزشکی، مهندسی، علوم و تکنولوژی از این دانشگاه، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. مبنای جذب دانشجوی این کالج، قبولی از آزمون ورودی است که دانشجویان بومی و غیربومی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند.

دانشگاه مدیترانه شرقی – Eastern Mediterranean University

دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل است. این کالج دولتی بوده و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های قبرس به شمار می‌آید. موقعیت قرارگیری آن در شهر فاماگوستا می‌باشد. این دانشگاه به نام ترکی، دوگو آکدنیز (Dogu Akdeniz Üniversitesi) نیز شناخته می‌شود که رتبه اول دانشگاه‌های قبرس است. سال احداث آن به 1979 برمی‌گردد. خیلی از افرادی که در این کالج به تحصیل مشغول بودند با درجه‌های علمی بالایی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

همچنین هیچ محدودیتی برای مقاطع تحصیلی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر مقطع از هر کشور مبدأ، در این دانشگاه به تحصیل بپردازید. نحوه ورود، به این صورت است افرادی که تمایل دارند، ابتدا در آزمون ورودی که طبق استاندارد و معیارهای دانشگاه است شرکت نموده و بعد از کسب رتبه بالا یا حداقل رتبه موردنیاز می‌توانند بقیه مراحل پذیرش را طی کرده و دانشجوی این دانشگاه شوند.

دانشجویانی که به تحقیقات علاقه‌مند هستند دقت کنید که این دانشگاه به توسعه‌ی استانداردهای بین‌المللی درزمینه‌ی تدریس و تحقق تحقیقات و پژوهش در حوزه‌های مختلف در قبرس مشهور است. شما هم می‌توانید تحقیقات وسیعی در این دانشگاه انجام دهید.

شرایط و هزینه تحصیل در قبرس چگونه است ؟

انتخاب دانشگاه ایده آل برای تحصیل در قبرس قطعاً کار ساده‌ای نیست و نیاز به تحقیق بیشتری برای بررسی شرایط و هزینه تحصیل آن دارد، از این رو موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در ایران میباشد و به شما کمک می‌کند تا با بررسی شرایط تحصیل در قبرس آینده ای مناسب را برای شما رقم بزند. با این‌حال سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی را برای شما عزیزان فراهم کنیم. لطفاً قبل از تصمیم نهایی سعی کنید با دانشجویان حاضر در دانشگاه قبرس منتخب خودتان ارتباط بگیرید و از تجربیات آن‌ها در واقعیت استفاده کنید و یا از صفحه /https://emuregister.com/blog/study-in-cyprus اطلاعات کامل‌ تری را درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در قبرس را آگاه شوید.

https://irantrawell.com/2021/02/18/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-3-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%E2%80%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D8%B1%D8%B3-%D8%A8/