اخبار جامعه

«فصل دل‌تکانی»؛ ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ سازمان فرهنگی شهرداری

معاون وزیر فرهنگ و هنر شهرداری تهران اعلام کرده است که برنامه های ویژه نوروزی این سازمان را با عنوان “فصل دلوتکانی” اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبر فوری ، سید علیرضا فاطمیان پور ، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، برنامه های نوروز را در سال 1400 تحت عنوان “فصل دلکانی” تشریح کرد و گفت: و تکریم و محافظت از آداب و رسوم. بهبود فرهنگ ، اخلاق و فرهنگ شهروندی ایران در مورد مسائل ترحم ، نشاط و نشاط و مهربانی اجتماعی و تقویت گردشگری شهری از طریق نوروز و سیاست های شهرداری تهران بر رویکردهای محتوایی آن متمرکز است.

وی افزود: فعالیت های فرهنگسرای جهاد که با شیوع ویروس تاج آغاز شده است ، با رویکرد حمایت از گروه های مردمی در اقشار آسیب پذیر جامعه ادامه خواهد یافت. این برنامه به سه بخش “نذر سردار” از طریق سیستم ایستگاه های عمومی در خانه های فرهنگی ، تهیه و توزیع جهیزیه به جوانان فقیر “گرگوشا. انتقال کاروان به ایران” برنامه های عروسکی و شادی و کتاب و محصولات فرهنگی بین کودکان در مناطق نیازمند توزیع می شود. کاروان جشن های “روز نو” با حضور م componentsلفه های نوروزی مانند عمو نوروز ، حاجی فیروز و گروه موسیقی سارنوازی در محله ها و کوچه های تهران حرکت می کند.

فاطمیان پور با اشاره به اینکه امسال ویژه برنامه “نوروزگاه” در چندین مکان در تهران برگزار می شود ، افزود: فرهنگسرای بهمن و باغ موزه قصر از شهروندان استقبال می کنند. همچنین یک برنامه ویژه “عیدانه” در ایستگاه های انتخاب شده مترو با نمایش های کوتاه و موسیقی قومی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: اسکن مجازی “تهران با تو” با شعار “لبخند 1400” با هدف تبلیغات اماکن گردشگری تهران انجام می شود. در این اسکن ، شهروندان می توانند با لبخند ماسک عکس گرفته و در جلوی سایت های گردشگری ارائه شده در صفحه اینستاگرام اسکنر “تهران با تو” در اسکن شرکت کنند. برنامه “درخت آرزوها” همچنین با هدف تحقق خواسته های کودکان محروم ، در فضای مجازی از شهروندان حمایت می کند. خیرین می توانند با اسکن “کتاب” جهادی ، کتاب اصلی فقرا را نیز با مراجعه به تاجر محلی تصفیه کنند.

وی تصریح کرد: تولید و انتشار موسیقی آکاپلا (بدون ساز) از دیگر برنامه های نوروز است که در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود. آکاپلا نوعی موسیقی است که بدون پشتیبانی ارکستر دستگاهی و فقط با صدای خواننده اجرا می شود و هر خواننده نقش ساز را در ارکستر بازی می کند. از دیگر آثاری که تولید و منتشر خواهد شد ، آلبوم موسیقی “تهران” با موضوع شهروند و “تهران من با او مانده ام” به یاد کرونا درگذشته و آهنگ تم “بهار” با موضوع افتتاحیه جدید سال

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری اظهار داشت: ویژه برنامه “شهر من بخنده” که به اجرای برنامه هایی برای خانواده های اقشار مختلف شهرداری تهران اختصاص دارد ، در نوروز با نمایش فیلم در تهران برگزار می شود. فیلم و بسته های فرهنگی به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان. محصولات ویدئویی “راه نو” که محتوای آموزشی و پیام های فرهنگی را ارائه می دهند ، در اتوبوس های بین شهری نیز ظاهر می شوند.

براساس گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، نوروز از برگزاری مسابقه ای برای خواندن کتاب “کتاب ماه” خبر داد و گفت: این مسابقه براساس کتاب “زندگی” ساعت 22:00 در برنامه و جوایز روبیکا به برندگان توزیع می شود.

کتاب خوانده شده توسط شهروندان به دوستان ، اقوام و آشنایان و جوایز به قید قرعه به کسانی که در این پروژه شرکت می کنند اهدا می شود. در 13 فروردین ، ​​مصادف با روز طبیعت و پایان نوروز ، برنامه “حوض داستان ماهی” با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در 22 منطقه ایجاد می شود. کودکان و نوجوانان با بردن ماهی قرمز از سفره هفت سین به مراکز موسسه فرهنگی و هنری ، یک کتاب داستان دریافت می کنند.

انتهای پیام