اخبار جامعه

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در نوروز کرونایی

مدیرکل دفتر بهبود مواد غذایی جامعه وزارت بهداشت با تأکید بر مصرف میوه به جای شیرینی و شکلات ، گفت: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل مواد مغذی مختلف ، A ، C ، B ، مواد معدنی آهن ، منیزیم ، پتاسیم و مواد ضد التهاب. اکسید کننده هایی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می توانند سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری ها ، به ویژه بیماری عروق کرونا قلب ایمن کنند.

به گزارش خبر فوری ، دکتر زهرا عبدالهی در عید نوروز در مورد اینکه چه کاری باید انجام داد و چه کاری نباید انجام داد ، اظهار داشت: به طور کلی رعایت پروتکل های بهداشتی دقیق برای جلوگیری از تاج گذاری در نوروز ضروری است. بنابراین باید تا حد امکان از ملاقات ها و دوره های خانوادگی خودداری شود.

وی به موارد زیر تأکید کرد: در صورت لزوم ، در پذیرایی از انواع شیرینی های ساده و کوچک استفاده کنید ، تا باعث افزایش مصرف قند و چربی اضافی برای میهمانان نشود. اگر می خواهید شیرینی بخورید ، از شیرینی های ساده و کوچک به مقدار کم استفاده کنید. شیرینی های تازه که با مقادیر زیادی شکلات ، خامه یا ژله تهیه می شوند ، دارای کالری بالا و قند و چربی زیادی هستند و همچنین دارای اضافه وزن ، باعث افزایش چربی خون نیز می شوند.

عبداللهی با بیان اینکه مصرف زیاد قند و شیرینی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و بنابراین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب و شدت آن را افزایش می دهد ، اظهار داشت: توصیه می شود از اضافه وزن و چاقی که عامل خطر بیماری عروق کرونا قلب است جلوگیری کنید. شیرینی یا شکلات ، یک تکه میوه بخورید.

وی گفت: “مصرف میوه ها ، سبزیجات ، سبزیجات ، مواد معدنی مانند آهن ، منیزیم ، پتاسیم و بسیاری از غذاها مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می تواند سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت کند.” مخصوصاً تاج. آنتی اکسیدان ها با ترکیب آنها با رادیکال های آزاد که پس از واکنش های اکسیداتیو در بدن ایجاد می شوند ، از آسیب و تخریب سلول های بدن جلوگیری می کنند. در واقع ، مصرف مواد معدنی و ویتامین های مختلف از سبزیجات رنگارنگ می تواند از بروز بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت ، سرطان ، به ویژه ناراحتی های دستگاه گوارش و چاقی بکاهد.

عبداللهی گفت: “خوردن میوه و سبزیجات همچنین می تواند از افزایش وزن و چاقی جلوگیری کند ، که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را افزایش می دهد.” ضخامت به خودی خود یک عامل خطر مهم برای بیماری کرونا قلب است. مرگ Covid 19 در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: به راحتی و با افتخار به میزبان بگویید که نمی خواهید برای کنترل وزن و حفظ سلامتی زیاد آب نبات ، شکلات ، آجیل یا میوه بخورید. از شربت های خانگی کم قند مانند شربت چیلی ، شربت آزل ، شربت لیمو ، شربت آب لیمو و نوشیدنی های گازدار و آب میوه های صنعتی که دارای قند زیادی هستند استفاده کنید.

به گفته وبدا ، وی گفت: “زیاد تعارف و اصرار به خوردن مهمان نکنید و هرگز با هر یک از مهمانان خود شیرینی و آجیل نخورید. برای جلوگیری از پرخوری به تغذیه کودکان و نوجوانان توجه بیشتری کنید. شکلات ، آجیل و چاقی.

انتهای پیام