اخبار فرهنگی

روایت مردی در کنار غول و پری با دغدغه‌های قرن بیستمی

علیرضا کرم زاده می گوید: “مستند” غول های قدیمی پیر “در مورد جهان شاعر عجیبی است که در قلب افسانه جهان زندگی می کند اما نگرانی های مدرن دارد.

به گزارش خبر فوری ، به تازگی پرتره مستندی از “غول های پیر پیر” به کارگردانی علیرضا کرم زاده در وب سایت هاشور منتشر شده است که زندگی شاعر محمد باقر کلاهی اهاری را روایت می کند.

در این فیلم آمده است: “همان غول قدیمی درباره شاعری عجیب و درخشان است.” محمد باقر کلاهیاری بیش از 16 کتاب شعر سروده و نقاشی های زیادی را نقاشی کرده است. چرا او برای انتشار کتاب ها و طرح های خود مستقیماً اقدام نکرد؟ او به دنیای شاعرانه خود فرو می رود ، دنیای مردی که نگرانی های قرن را داشت ، در قلب افسانه ها ، در کنار غول ها و جن ها نشسته است ، و در مورد خودش و آنها صحبت می کند.

برخی از عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه کننده: علیرضا کرم زاده و مسعود قداش پور ، کارگردان و تدوینگر: علیرضا کرم زاده ، نویسنده و پژوهشگر: علیرضا کرم زاده و مسعود قارداش پور ، عکاس: محمد ادیبی و آرش آزادی ، آهنگساز شو بنابراین: قرداش پور ، انیماتور: محمد صادق فروغی ».

محمدباقر کلاهی اهاری ، شاعر ، طراح و نویسنده 71 ساله از مشهد ، برای انتخاب روزنامه نگاران و سرانجام نامزد دریافت جایزه شعر شاملو ، جشنواره شعر فجر و جایزه کتاب سال شعر ایران در سال 1399 شد. زندگی فعالیت شاعرانه را به دست آورد.

انتهای پیام