اخبار جامعه

دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان‌ها از سال ۹۸

لایحه اصلاح ماده 2 قانون تأمین منابع مالی پایدار برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای بهبود کمی و کیفی تجهیزات شهروندان تهرانی به تصویب رسید.

به گزارش خبر فوری ، زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیته بهداشت ، در 283مین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در پیش نویس اصلاحیه ماده 2 مصوبه مربوط به بودجه پایدار و راهکارهای بهبود کمی و کیفی در خدمات آتش نشانی و امنیتی که داشتند.

نوری در مورد این لایحه گفت: این لایحه با تغییر در قانون بودجه پایدار برای آتش نشانان مرتبط است. در سال 1995 ، شورای شهر مصوبه ای را تصویب کرد که طبق ماده 2 این مصوبه ، به شهرداری تهران اجازه می دهد هزینه خدمات امنیتی را از ابتدای سال 96 به عنوان عوارض امنیتی در نظر بگیرد. در متن ماده 2 این مصوبه آمده است که این عوارض باید از کلیه واحدهای غیر مسکونی با 12 طبقه و بیشتر و از کلیه ساختمانهای غیر مسکونی اخذ شود که 100٪ آن به آتش نشانان تعلق گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران زیرساخت هایی را برای اجرای این مصوبه در سال های 1996 و 1997 فراهم نکرده است و این زیرساخت ها از سال 1998 وجود دارد. درخواست شورای شهر تهران برای تغییر تاریخ اجرای این مصوبه از سال 1996 به سال 1998 است. طبق نظر کمیسیون ، این پیشنهاد نباید تصویب شود. کمیته قانونگذاری معتقد است که این موضوع نیاز به تصویب شورا ندارد. با این حال ، طبق بررسی کمیته بهداشت و برنامه ریزی و بودجه ، این پایگاه ممکن است از 96 به 98 تغییر کند.

وی تأکید کرد که یکی از نقاط ضعف شورا این است که شورا نظارت شدیدی در اجرای مصوبات خود ندارد. شورا باید در این مورد واکنش نشان دهد.

به دنبال این جلسه ، علی آتا در قالب س aالی گفت: تعداد عوارض دریافتی چقدر است؟ مهدی داوری مدیرکل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پاسخ گفت: در دو سال 1996 و 1997 تأسیس نشده اند ، 40 میلیارد تومان است. برای اجرای این مصوبه ، ما مجبور شدیم به سیستم املاک و مستغلات متصل شویم زیرا مبنای محاسبه برای هر واحد متفاوت است و چون دسترسی نداشتیم ، نمی توانیم مبنای محاسبه و جریمه را محاسبه کنیم.

به گزارش خبر فوری ، سرانجام این لایحه با 16 رأی موافق به عضویت اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

انتهای پیام