اقتصادی

مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۹ اعلام شد

سال گذشته وی اعلام کرد که چگونه IRS از خریداران سکه مالیات می گیرد.

به گزارش خبر فوری ، رهنمودهای سازمان مالیاتی در سال 1399 درباره نحوه مالیات بر خریداران سکه گزارش شد که بر اساس آن کلیه افرادی که از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سکه خریداری کرده اند حداکثر (105) سکه دریافت کرده اند. در سال 1399 مشمول مالیات می شوند. آنها موضوع این دستورالعمل هستند.

آخرین مهلت پرداخت این مالیات حداکثر تا پایان ژوئن 1400 است و خریداران مذکور باید برای پرداخت مالیات مربوطه در my.tax.gov.ir به سیستم معاملات الکترونیکی م taxدیان سازمان مالیاتی مراجعه کنند.

همچنین پرداخت مالیات پس از موعد مقرر منجر به جریمه تأخیر تأدیه خواهد شد که ماده 190 قانون اصلاح شده مالیاتهای مستقیم ، مصوب 31/4/1394 است.

میزان مالیات خرید سکه در سال گذشته

علاوه بر این ، مالیات ثابت پرداختی به افرادی که با توجه به تعداد سکه های تحویل شده در سال 1399 سکه دریافت می کنند ، به شرح زیر است:

1) حداکثر 5 سکه مشمول مالیات نیست.

2) با توجه به مازاد 5 سکه 15 سکه هر سکه ، 960 هزار تومان در ازای دریافت مالیات ثابت.

3) با توجه به مازاد 15 سکه از 25 سکه ، به ازای هر قطعه سکه ثابت یک میلیون و 280 هزار تومان پرداخت می شود.

4) با توجه به مازاد 25 سکه ، مقدار 105 سکه در هر سکه ، مالیات ثابت یک میلیون و 600 هزار گوجه فرنگی

در مورد مودیانی که قادر به پرداخت کل مبلغ مالیات موضوع این دستورالعمل نیستند ، تا پایان ژوئن 1400 ، مالیات یکبار مصرف تعیین شده حداکثر در مدت چهار ماه به طور مساوی تقسیم می شود.

براساس این گزارش ، افرادی که در سال 1399 بیش از یک سکه از بانک مرکزی (105) دریافت کرده اند و طبق اسناد مربوطه ، مشاغل دارای پروانه صادر شده توسط مقامات مربوطه برای تجارت خرید و فروش سکه مشمول این دستورالعمل و تشکیل اظهارنامه مالیاتی.) موظف به پرداخت هستند.

انتهای پیام