اخبار فرهنگی

تفسیر «امتحان» در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

وقتی از گناه به تاریکی در قلب تعبیر می شود ، آنچه تاریکی را از بین می برد توبه است که باید از قلب پاک شود. روشن است که اگر جادوگر موفق به توبه شود ، خداوند اولین کسی است که توجه می کند.

به نام خدا

“خدایا ، مرا در گناهانم بزرگ کن و مرا از گناهانم پاک کن و قلبم را در قدرت قلب هایم امتحان کن یا از آثار گناهکاران بکاه

“خدایا ، این ماه مرا از گناه پاک کن و از عیب های او پاک کن ، و قلبم را در آن با تقوی قلبم ، کوری لغزشهای گناهکاران آزمایش کن.”

به گزارش خبر فوری ، حجت الاسلام علوی تهرانیک درباره روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان توضیح می دهد:

درخواست های روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

برای پاکسازی گناهان.
خطا در تمیز کردن
تطهیر قلب برای تقوای الهی.

«اللٰهٰمَ غَسْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنِوبِ»
در متون دینی ما گناه گاهی اوقات به عنوان چیزی تفسیر می شود که قلب انسان را تاریک می کند.
امام باقر (ع) می فرمایند هیچ بنده ای نیست مگر اینکه لکه ای سفید در قلب او وجود داشته باشد (ذات توحیدی و روشن انسان). هر وقت آن بنده گناه می کند ، لکه سیاه بر او ظاهر می شود ، اگر توبه کند ، آن سیاه از بین می رود ، اما اگر در گناه پافشاری کند. او این کار را به آرامی انجام داد. آن نقطه سیاه رشد می کند و همه آن سفید را می پوشاند.

وقتی از گناه به تاریکی در قلب تعبیر می شود ، آنچه تاریکی را از بین می برد توبه است که باید از قلب پاک شود. روشن است که اگر جادوگر موفق به توبه شود ، خداوند اولین کسی است که توجه می کند.
سوره آل عمران در آیه 135 می فرماید: چه کسی گناهان را می آمرزد جز خدا؟

«وَطَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُوبُ»
اشتباه کمبودی است که باعث می شود ارزش هر چیزی کم شود. ارزش انسان این است که خداوند او را خلیفه الهی و وارث او بر روی زمین آفرید.
در سوره بقره ، آیه 30 ، می گوید من مطمئنا وارثی را روی زمین قرار می دهم.

مردی با اطمینان الهی.
در سوره احزاب ، در آیه 72 ، می فرماید: این درست است که ما به آسمان و زمین و کوهها اطمینان خاطر دادیم ، و از گرفتن آنها امتناع ورزیدیم ، و از پذیرفتن آنها ترسیدیم ، و انسان آنها را گرفت.
انسان آفریده شده است تا بتواند خدا را ملاقات کند و خدا را ملاقات کند. «بِلِقاءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ» (انعام / 154).

اگر این افتخار از او گرفته شده است به دلیل اشتباهاتی است که وی سعی کرده است در طول زندگی خود آنها را تشخیص دهد یا پاک کند.

اشتباه به معنای بخشی از روح است که برابر با رذایل اخلاقی است ، در سطح قلب که عشق به غیر خداست. با این دعا از خدا می خواهیم که ما را از این نقایص پاک کند ، ما را به یک مرغ در باغ پادشاهی تبدیل کند و فقط خدا را ببیند.

“و قلب قلب را معاینه کن”
مطالعه عربی دو معنی دارد:
معنی اول همان معنای عادی آزمون است. معنای دوم تطهیر است.

به نظر می رسد که آزمایشی که در اینجا انجام شده معنای دوم نیز دارد ، یعنی ذخیره سازی تطهیر سه موضوع دعا در کنار هم. در هر سه مورد ما می خواهیم آلودگی گناهان را از بین ببریم. با کسب فضایل و تقوای قلب ، نجس قلب پاک می شود.

قلب انسان محل عشق است ، گاهی به این دلیل که به درستی تربیت نشده یا به دلیل دوری از تعالیم دینی قلب که خانه خداست ، خانه روشن شده و نجاست و نجاست و تطهیر قلب پیدا می کند. از این نجاست احتمالی لازم است.
این به معنای تخلیه قلب از همه چیزهایی است که خدا نیست. به جز آنچه برای خدا خالص است ، نمی توان به آن دست یافت.

پیامبر اکرم (ص) فرمود: بر خداوند دانش ، عمل ، دوستی و دشمنی ، اسیر و رهایی ، گفتار و سکوت ، سلوک و گفتارش مبارک باد.
در این روز ما چنین تقوایی را طلب می کنیم.

“یا اثرات موذن”
خدایا! گناهان گناهکاران ما را ببخش ، امروز دادخواستهای ما را بده.