اخبار حوادث

کار کودک موضوعی چندوجهی است و صرفا مربوط به پلیس نمی‌شود

جانشین رئیس پلیس پیشگیری بزرگ تهران تأکید کرد: جلوگیری از حضور در خیابان کودکان کار فقط مربوط به پلیس نیست.

به گزارش خبر فوری ، سرهنگ علیرضا ناصری نژاد در مورد تهدیدهای پلیس علیه کار کودکان گفت: این حوزه نیز موضوعی چند موضوعی و چند دستگاهی است. این بدان معناست که تصور نمی شود فقط پلیس در این امر دخیل باشد. در حقیقت ، تعاملی که بین دستگاه های مختلف رخ می دهد می تواند این روند را کند کرده و از حضور کودکان کار در خیابان جلوگیری کند.

وی با اشاره به وظایف سازمان هایی مانند بهزیستی و … افزود: پلیس پیشگیری به عنوان سازمانی که به دنبال پیشگیری و مقابله با جرم است ، در مناطقی مانند پلیس کودکان با معاونت اجتماعی پلیس با این منطقه برخورد می کند ” و خدمات مشاوره ویژه در 84 كلانتری در تهران راه اندازی شده است. كودكانی كه قربانی شده اند و كودكانی در محل كار هستند. در این رابطه به كودكانی كه آسیب اجتماعی دیده اند و كودكانی كه خود مجرم شده اند خدمات مشاوره و پشتیبانی ارائه شده است. آنها آنها را از ایستگاه های پلیس دریافت می کنند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران ، در پاسخ به کار پلیس پیشگیری و نقش آن در اقدامات عملیاتی علیه کودکان خیابانی ، گفت: “بیشتر برنامه هایی که پلیس در این زمینه دارد ، برنامه های مشترک است.” اگر پلیس برنامه مشترکی را با ارگان های دیگر مانند بهزیستی شهرداری یا اورژانس اجتماعی انجام ندهد ، آنها نیز به مجوز قضایی احتیاج دارند. روش تدوین برنامه عملیاتی و آژانس های درگیر در این زمینه ، ضمن اخذ مجوز قضایی ، برنامه مشترکی را ایجاد می کنند.

وی افزود: این طرح مشترک به این معناست که پلیس اقدامی علیه این مجموعه انجام نخواهد داد ، زیرا کودکان کار ممکن است نقش کمی در این امر داشته باشند و در برخی موارد این امر به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد. مجموعه کودکان کار عمدتا در اختیار سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی شهرداری است. اگر آنها نتیجه بگیرند که این امر در مورد کار کودکان سازمان یافته است و شخصی سو a استفاده و بهره برداری از مجموعه ای را انجام می دهد ، آن قسمت از کار به پلیس سپرده می شود تا پرونده را بررسی و پایان دهد.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه چه نوع آموزش برای برخورد با کودکانی که کار می کنند به کارکنان پلیس پیشگیری ارائه می شود ، خاطرنشان کرد: در هر مجموعه پلیس پیشگیری ، شخصی به عنوان مشاور و دستیار در حلقه اجتماعی کلانتری وجود دارد. نام پلیس نوجوانان به خصوص به دلیل اینکه این قسمت از کارمندان ما جوان هستند ، آنها می توانند روحیه بچه هایی را که با آنها کار می کنند بهتر درک کنند و می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. تحصیلات این کارمندان عمدتاً در زمینه مشاوره و روانشناسی است.

انتهای پیام