اخبار حوادث

هشدار پلیس فتا درباره انتشار محتوای تخریبی علیه نامزدهای انتخابات

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرایم اینترنتی پلیس فتا ناجا از کاربران خواست تا انتشار مطالب تبلیغاتی یا مخرب علیه نامزدها را متوقف کنند.

سرهنگ علی محمد رجبی در مصاحبه با خبر فوری وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آینده تبلیغات بیشتری در فضای مجازی وجود دارد ، گفت: “بنابراین ، کاربران باید بدانند که انتشار آگاهانه مطالب در آن فضا ، فضای مجازی سالم و انتخابات با شکوه را تضمین می کند.

وی با تأکید بر اینکه کاربران باید از ارسال و بازنشر مطالب تبلیغاتی و مخرب علیه نامزدها دست بکشند ، گفت: “ادعاهای اثبات نشده ، خرابکاری و غیره از جمله مواردی است که کاربران نباید انجام دهند.”

رجبی خاطرنشان کرد که طبق مواد مختلف قانون مجازات اسلامی ، قانون مطبوعات و قانون انتخابات کشور ، ارتکاب اعمال مختلف در طول انتخابات جرم است. بنابراین ، افراد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند که انتشار صوت ، فیلم یا فیلم از نامزدهای خصوصی و خانوادگی ، دسترسی غیرمجاز و تخریب وب سایت ها و ایمیل های نامزدها و تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی از دیگر اقدامات مجرمانه مربوط به انتخابات است.

به گفته رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم اینترنتی پلیس فتا ناجا ، پیگرد قانونی این موارد در فضای مجازی امکان پذیر است.

انتهای پیام