اخبار فرهنگی

مروری بر برخی وقایع دفاع‌مقدس و انقلاب در روز ۱۷ تیرماه سال‌های ۵۸ تا ۶۷

امروز هشتم ژوئیه مصادف با چندین واقعه انقلاب و دفاع مقدس است. به همین بهانه ، سرویس فرهنگ حماسی خبر فوری مروری بر برخی از وقایع از سال 1979 تا 8 ژوئیه 1988 دارد.

58/4/17

هنگام انفجار خطوط نفت و گاز ماهشهر و آغاجاری ، آتش سوزی عظیمی در هفت خط لوله انتقال نفت و گاز آغاجاری رخ داد و در این زمینه توسط شرکت ملی نفت ایران اعلام شد.

در حمله به کنترل مرز سعیدیه در خاک عراق سه سپاه پاسداران و چهار سرباز دیگر زخمی شدند و 12 قاچاقچی در مرزهای ایران و عراق دستگیر شدند.

یک نارنجک دستی به یک پل فلزی در خرمشاه پرتاب شد و سه پاسدار زخمی شدند.

بیانیه دادستان دادگاه انقلاب اسلامی خوزستان در مورد مجازات سخت تظاهرات مسلحانه در این شهر.

روحانیون خرمشهر به آیت الله مرعشی بزرگ نجفی تلگراف زده و از دستورات وی اطاعت کرده اند.

معاون بندر خرمشهر در مصاحبه ای وضعیت آن بندر را تشریح کرد.

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق سیاست این حزب در قبال دولت بعث عراق و انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرد.

گزارشی از روزنامه انقلاب اسلامی در مورد مجازات هفت حکیم و وکیل در آیت الله صدر و دستگیری 400 زن مبارز و اقدامات امنیتی توسط رژیم عراق در سطوح مختلف جامعه.

تلگرافی از انجمن آزادی و دفاع انقلاب سنندج (شعبه جلد کومله) به نخست وزیر و معترض یونسی با تهدید تلویحی برای پذیرش استعفای استاندار کردستان و حمایت عزالدین حسینی برای حفظ سمت یونسی در تلگراف. .

او مواضع خود را در مورد دستگیری تقی شهرام توسط سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد و اعلام کرد که این واکنش به دنبال بی اعتبار کردن سازمان و پشتیبانی جبهه ملی دموکراتیک برای درخواست مراجعه به دادگاه مجاهدین خلق است. تقی شهرام.

بنیاد آموزش و تبلیغات اسلامی الهادی خواستار راهپیمایی اعتراضی علیه تلاش های “عناصر نادان و دوستان یا فرصت طلبان” برای “انحراف مسیر انقلاب” است و واکنش سازمان مجاهدین خلق و اعلام راهپیمایی را محکوم می کند. هشدار می دهد هرگونه حادثه علیه سازمان.

گزارش و تحلیل پرونده سعادتی روزنامه مردم (حزب توده ایران) و هدف از دستگیری وی خدشه دار کردن چهره سازمان مجاهدین خلق و جو ضد شوروی و ضد کمونیستی است.

اخبار دستگیری حجت الاسلام محمد منتاز توسط برخی گروهها و سازمانها و برخی مقامات موقت دولت و انکار دادستان کل انقلاب اسلامی.

سپاه پاسداران شیراز نسبت به مجموعه کتابهای دکتر شریعتی از گروههای ناشناخته هشدار می دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهسوار اعلام کرد که آنجاست و کمیسیون شهر را منحل و خلع سلاح عمومی را در شهر آغاز کرد.

امام خمینی (ره) بر افشاگری در مورد ماهیت عناصر ضد انقلاب ، لزوم گردآوری اقشار مختلف مردم با خود و طرح نکردن موضوعات غیر اساسی و لزوم محکومیت سوزاندن محصولات در کشور و جلوگیری از ایجاد توزیع تأکید کرد. -انقلاب.

گزارشی از سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه این کشور از مصاحبه با یک مقام وزارت خارجه و مشاور سیاسی سفارت دکتر سحابی ، مشاور سیاره انقلاب و میناچی ، وزیر جهت گیری ملی در قانون اساسی ایران . و اهداف دولت موقت

گزارش مفصل و بسیار محرمانه سفارت آمریکا در تهران به وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو در مورد دیدار وی با امیرانتظام و ایالات متحده برای گفتگو در مورد روابط با ایران و چگونگی بهبود روابط بین دو کشور. مشکلات داخلی و خارجی دولت موقت و اختلافات داخلی دولت.

ورود یک ناو جنگی آمریکایی و یک کشتی پاکستانی به آبهای ابوظبی و اظهارات مقامات امارات متحده عربی مبنی بر اینکه ایالات متحده می تواند یک یا دو کشور عربی را در یک حمله بالقوه بگیرد ، اما آنها نمی توانند کل جهان عرب را فتح کنند. .

61/4/17

تصمیم جدید فرمانده قرارگاه کربلا پس از توسعه سیل در جنوب منطقه عملیاتی ماه رمضان: در مرحله اول مانور پایگاه نصر حذف شده و مأموریت تهاجمی آن پایگاه در دومین. فاز. گزارش فرمانده اطلاعات فرماندهی مرکزی کربلا در مورد وضعیت نهایی و اقدامات دشمن در مورد انتقال ، تحکیم ، تلفیق و استقرار نیروها در مناطق پنج پایگاه عملیاتی در جبهه های جنوب (قائم ، قدس ، فجر ، فتح و نصر). مواضع دفاعی جدید ، خاکریزها ، مین های انبساطی ، نیروهای تقویت کننده و تغییر در سازمان نیروها برای بهبود توانایی های دفاعی.

فرماندهی نیروهای مسلح عراق همه نیروهای منطقه جنوب را به حالت تعلیق درآورد.

شورای فرماندهی عراق ضمن عفو ​​مشمولان غایب در خدمت ، اعلام کرد کسانی که به مراکز مربوطه مراجعه نکرده و خلوت کرده اند به اعدام محکوم شده اند.

وزیر دفاع عراق: نیروهای مسلح عراق حمله به ایران را متوقف می کنند.

عراق هفته گذشته در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد ، اظهار داشت که ایران اعلام کرده است مناطقی از خاک ایران هنوز تحت اشغال عراق است.

سخنگوی دولت توکلی ، نماینده امام در سپاه ، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش ، سرانجام در مورد راه های پیروزی ، سرعت بخشیدن به عملیات ، ربودن دیپلمات های ایرانی در بیروت و ورود احتمالی به نیروهای ایرانی اظهاراتی ارائه کرد. عراق

آقای توکلی گفت: “دشمن هنوز در سرزمین ما است ، شهرهای ما در حال انفجار هستند ، ما پایان جنگ را در نظر نمی گیریم و در عراق دفاع می کنیم تا حقوق خود را بدست آوریم.”

حجت الاسلام محلاتی ، نماینده امام در سپاه: “عراق باید غرامت بپردازد …”

سرهنگ صیاد شیرازی ، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: “هیچ دولت یا سازمان بین المللی در تلاش برای محافظت از حقوق ما نیست و ما دیگر نمی توانیم صبر کنیم و تا زمانی که نابودی کامل حاصل نشود باید به دنبال دشمن باشیم.”

سرهنگ معین پور ، فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: “تنها راه دستیابی به پیروزی نهایی ، بسیج همه نیروها و شروع یك حمله دائمی ، حداقل در شرق عراق است.”

فرانسه می گوید یک ایرانی که قصد کشتن بنی صدر را داشت با مواد منفجره در فرودگاه اورلی پاریس دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه: دو سال پیش ، ایرانی ها می خواستند شاپور بختیار را بکشند ، پسر فرمانده سابق نیروی دریایی ایران ، اشرف پهلوی نیز سه سال پیش توسط ایرانیان در پاریس کشته شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از محمد غرضی وزیر نفت ایران اظهار داشت: ما سهمیه 1.2 میلیون بشکه ای را نمی پذیریم.

رویترز ، خبرگزاری Tanjug ، تفسیرهای جنگ آینده توسط روزنامه دانمارکی Beatty و دفتر سیاسی سپاه ، مشکلات اقتصادی جاری عراق و پیروزی های اخیر ایران در منطقه ، به ویژه در فلسطین.

63/4/17

شورای همکاری خلیج فارس برای تصویب یک استراتژی مشترک نظامی تشکیل جلسه داد.

64/4/17

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مورد جنگ ایران و عراق و ظهور تروریسم.

67/4/17

سرهنگ قذافی: عراق موافقت می کند و آماده پایان دادن به جنگ است و مسئله پایان جنگ در دست ایران است.

انهدام ایرباس ورنون والترز ایرانی ، نماینده ویژه ایالات متحده در سازمان ملل ، می تواند انگیزه جدیدی برای پایان دادن به دولت های خلیج فارس ایجاد کند.

سخنگوی کاخ سفید ، مارلین فیتواتر: ایالات متحده مدتهاست که با ایران رابطه برقرار می کند. و ایالات متحده دو هدف اصلی دارد:

1- پایان جنگ بین ایران و عراق.

2- ایران را تشویق کنید تا سیاست های بنیادگرایانه خود را ممکن سازد.

وزارت امور خارجه: ترمیم روابط رسمی با ایران به پایان جنگ تهران با عراق و آزادی گروگان های لبنانی بستگی دارد.

انتهای پیام