اخبار عمومی

راه‌های تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن

بر اساس پایگاه خبری ،

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، گفت که وی در برنامه “تترمشاب” شرکت می کند: 54000 هکتار زمین برای ساخت یک میلیون خانه در سال به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

وی افزود: استفاده حداکثر از ظرفیت مصوب برنامه جامع شهری ، افزودن زمین در محدوده مرزهای شهری و بازسازی بافت های فرسوده در قلب شهر از اولویت های ساخت مسکن است.

اسلام اظهار داشت: من با ذکر مصالح ساختمانی مخالفم. در نتیجه لیست مصالح ساختمانی در بورس سهام ، در یک ماه گذشته قیمت سیمان چهار برابر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه از خانه های خالی مالیات از خانه های خالی گرفته شده است گفت: تاکنون 1.3 میلیون خانه خالی شناسایی شده است که 60 درصد خانه های خالی را تشکیل می دهد.

اسلامی ادامه داد: تاکنون 3 میلیون نفر در سیستم املاک و مسکن ثبت نام کرده اند که به زودی برای تأیید واحدهای مسکونی خود متقاضیان پیامکی خواهیم داد.

وی گفت: بسیاری از دارندگان واحدهای خالی اشخاص حقوقی هستند و مالیات آن واحدها دو برابر می شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هم اکنون 534 هزار واحد مسکونی در 10 هزار نقطه پروژه برنامه اقدام ملی در حال اجرا است.
اسلام با بیان اینکه در حال حاضر 1700 کیلومتر خط ریلی دارد ، گفت: حدود 700 کیلومتر از این خطوط در مقابل رئیس جمهور به بهره برداری می رسد و بقیه خطوط در حال تکمیل است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متوسط ​​ساخت راه آهن و راه آهن در کشور در تاریخ راه آهن حداکثر 150 کیلومتر در سال بوده است و امروز این تعداد به 600 کیلومتر رسیده است که رکورد است.