اخبار فرهنگی

ماجرای عملیات غدیر چه بود؟

جمهوری اسلامی ایران 598. پس از تصویب قطعنامه 59 ، منافقین و نیروهای رژیم بعث برای سرنگونی دولت جمهوری اسلامی و حمله به مرزهای ایران متحد شدند.

به گزارش خبر فوری ، عملیات موسوم به “دفاع ملی” در 2 و 3 آگوست 1967 انجام شد اما نیروهای بعثی و منافق در مرز ایران باقی ماندند. بنابراین ، عملیات غدیر را می توان مکمل عنوان دفاع ملی دانست.

عملیات گسترده برای دفاع از غدیر کاملاً با عجله سازماندهی شد و در 2 اوت 1988 انجام شد. ویژگی های این عملیات خودجوش بودن اکثر اقدامات و اتکا به تجربیات عملیاتی رزمندگان مجرب در میدان جنگ است.

10. نیروهای لشکر شهدا (ع) به دلیل حضور دقیق در پاسگاه های زید و شلمچه ، لشکر مکانیزه و یک تیپ فرماندهی عراق را در عملیات غدیر مجبور به عقب نشینی کردند.

مأموریت بغداد تلاش برای تصرف خوزستان و منابع نفتی آن برای چند روز و آزمایش شانس خود در این زمینه بود. حمله شدید دشمن به خطوط مرزی به دنبال چنین هدفی بود و دقیقاً به همین دلیل بود که رسانه های استکباری و همچنین مزدوران مناطق سربلند خواستار احیای طرح جدایی خوزستان از ایران شدند. . اما پاسخ سریع و قاطع نیروهای ملت و اسلام بسیار متحرک و هوشیار بود و خسارات زیادی به نیروهای متجاوز منطقه وارد کرد.

در این عملیات که در 26 اوت 1967 انجام شد ، صدها کیلومتر مهاجمان از سرزمین های میهن اسلامی اشغال شده به مدت 3 روز پس گرفته شدند و رزمندگان موفق شدند به شلمچه در نقاط مختلف استان خوزستان برسند. این میدان ، جاده خرمشهر ، اهواز ، پادگان حمید و جعفر آزاد شد و دشمن دشمن بعثی در منطقه جنوب به مرزهای بین المللی رانده شد. در این عملیات ، علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای دشمن و افسران عالی رتبه ، چند تیپ ، تیپ زرهی ، کماندوهای پیاده و بعثی بین 60 تا 100 درصد منهدم شد.

در عملیات غلیر که در منطقه عمومی شلمچه ، ایستگاه حسینیه و پادگان حمید انجام شد ، علی رغم استعدادهای فراوان و انتخاب موقعیت های مناسب برای استقرار ارتش متجاوز بعث عراق در منطقه ، این رزمنده اسلامی ارزشمند شد تجربه عملیاتی در هشت سال مبارزه. ایادی ، یک استکبار جهانی ، با تحمیل تاکتیک های جنگی نامتعادل ، نیروهای باتیست را به مرزهای بین المللی بازگرداند.

انتهای پیام