اقتصادی

بهینه‌سازی منبعی جدید برای تغذیه دام در کشور

فناوران کشور دانش فنی و بهینه سازی فرمول تفکر حیوانات از شاخه نیشکر را توسعه دادند.

به گزارش خبر فوری ، تولید حیواناتی که از شاخه نیشکر فرآوری می شوند کاری است که این فعالان فناوری برای در دسترس قرار دادن منبع غذایی جدید حیوانات انجام دادند. اهمیت این کار به دلیل کمبود علوفه ، کمبود مراتع و دسترسی محدود به زمین های حاصلخیز و منابع آبی است.

سالانه مقدار زیادی زباله کشاورزی در کشور تولید می شود. منبع غنی که می تواند خوراک اولیه دام را تأمین کند. ضایعات نیشکر ، شاخه ها ، ذغال سنگ نارس ، باگاس و ملاس از جمله ضایعات کشاورزی هستند که به عنوان منبع جدیدی برای تولید خوراک دام در پروژه مورد استفاده قرار گرفت.

این زباله ها پس از برداشت در خاک باقی می مانند و مانع از عملکرد محصول می شوند. این یک مشکل بزرگ برای کشت با نیشکر است. بسیاری از این زباله ها سوزانده می شوند که مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند. اما با این راه حل تکنولوژیکی ، علاوه بر حل این مشکلات ، منبع جدیدی از خوراک دام نیز ایجاد شد.

شاخه نیشکر 25 درصد از کل نیشکر را تشکیل می دهد ، زیرا ارزش غذایی خوبی دارد ، بنابراین از نظر پروتئین و انرژی خام بیشتر از غلات کاه است و می تواند به عنوان علوفه متوسط ​​طبقه بندی شود. اگر نیشکر با مواد آلی و شیمیایی فرآوری شود ، ارزش غذایی آن افزایش می یابد و می تواند به عنوان منبع مهمی در خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، تمام مراحل مطالعه ، تحقیق ، تحقیق ، طراحی ، ساخت ، ساخت و ساخت قطعات خوراک دام و گیاهان صنعتی از نیشکر توسط محققان و صنعتگران داخلی انجام شده است. خط تولید آزمایشی این محصول دانش بنیان ابتدا در کشور در استان خوزستان ایجاد شد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پروژه کارگروه توسعه آب ، خشکسالی ، فرسایش و فناوری محیط زیست حمایت کرد.

انتهای پیام