اخبار فرهنگی

یحیی شمشادیان که بود؟ – خبر فوری

او تا هنگام مرگ و شهادت با دشمنان داخلی و خارجی مبارزه کرد. شجاعت و پشتکار او در جبهه های سومار سرپل ذهاب آنقدر مشهود بود که به مدت 18 ماه به سطح عالی رسید.

به گزارش خبر فوری ، یحیی شمشادیان قصرشیرین متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و هنرستان خود را در همان شهر به پایان رساند و در سال 1973 با دیپلم برق در نیروی هوایی مشغول به کار شد. پس از تدریس دوره های نظامی و زبان در تهران ، وی برای مطالعه پرواز هلیکوپتر به مرکز آموزش هوایی اصفهان اعزام شد. خلبان شمشادیان یکی از سریع ترین خلبانان بود که ایمان به خدا و عشق به وطن در بافت او ریشه داشت.

وی با موفقیت هلیکوپتر کبرا و موشک کشتی دوره پرواز را با موفقیت به پایان رساند و با درجه ستوان سوم به پایگاه هوایی کرمانشاه منتقل شد. عمر کوتاه و خدمت سربازی خلبان شمشادیان سرشار از ایمان ، تعصب و ویژگی های اخلاقی عالی است. بسیاری از پروازهای قبل از جنگ به مناطق آشفته غربی و مبارزه با خائنانی که به منطقه و سرزمین آن حمله کردند قابل ستایش است.

* آخرین نجات ثانویه

* ستاره درخشان جنگ کردستان کی بود؟

وی یکی از یاران شیرودی و کشوری و هادیان و دیگر خلبانان ترسناک بود که تا پایان عمر و شهادت با دشمنان داخلی و خارجی جنگید. شجاعت و پشتکار او در جبهه های سومار سرپل ذهاب آنقدر مشهود بود که به مدت 18 ماه به سطح عالی رسید. در عملیات مسلمانان ابن عقیل ، فتح و ماما ، در حالی که فرمانده گروه پرواز بود ، به همراه سایر اعضای گروه خود ، موفق به نابودی و نابودی 13 تانک و نیروهای متعدد دشمن در ارتفاع 40 تانک شد. و دیگر مناطق عملیاتی

آخرین مأموریت وی 1361/7/13 با تیمی از سه بالگرد 402 ارتفاع در منطقه سومار بود. او و تیمش موفق شدند گشت را شکست دهند و در عملیاتی که برای پشتیبانی از نیروهای زمینی و مقابله با ضدحملات دشمن آغاز شده بود ، تلفات زیادی به دشمن وارد کردند. در این عملیات ، همه خلبانان شمشادیان و پروازهای واعظ خلبان در ساعت 3:30 بعد از ظهر ، پس از نبرد و سقوط به ارتفاع 402 ساعته ، مستقیم از تانک شلیک می کنند. آن پاییز ، خلبان شمشادیان که پای او قطع شده بود ، بلافاصله به شهادت رسید و خلبان واعظ جانباز شد.

انتهای پیام