اقتصادی

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی رشد را کاهش داد

رئیس سازمان تجارت جهانی نسبت به تأثیر بسیار زیاد بر تجارت، در صورت ادامه جنگ در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش خبر فوری، نگوزی اوکونجوایویلا، رئیس سازمان تجارت جهانی گفت که امیدوار است درگیریها در فلسطین اشغالی به سرعت پایان یابد و هشدار داد که اگر در منطقه گسترش یابد، «تأثیر واقعاً بزرگی» بر جریان‌های تجاری ضعیف جهانی خواهد داشت.

اوکونجوایویلا در مراکش و نشست‌ سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اظهار کرد که جنگ در خاورمیانه می‌تواند به عواملی از جمله نرخ‌های بهره بالاتر، بازار متشنج چین و جنگ روسیه در اوکراین که رشد تجارت را متوقف می‌کنند، بیافزاید.

او در مصاحبه‌ای گفت: ما امیدواریم این درگیری به زودی پایان یابد و مهار شود. بزرگترین ترس ما این است که گسترش یابد زیرا این امر تاثیر بسیار زیادی بر تجارت خواهد داشت. همه روی پوست تخم مرغ هستند و به بهترین‌ها امیدوارند.

اوکونجوایویلا افزود که عدم اطمینان جهانی از قبل، رشد تجارت را محدود می‌کند اما با شروع ناگهانی جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس، این امر تشدید می‌شود.

این نهاد تجاری مستقر در ژنو هفته گذشته پیش‌بینی رشد خود را برای تجارت جهانی کالا در سال جاری به نصف کاهش داد و دلیل آن تورم مداوم، نرخ‌های بهره بالاتر، کندی اقتصاد چین و جنگ در اوکراین بود.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که حجم تجارت کالا در سال ۲۰۲۳ تنها ۰.۸ درصد افزایش می یابد، در حالی که برآورد ماه آوریل آن ۱.۷ درصد است. رشد تجارت کالا ۳.۳ درصد برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.