اخبار حوادث

۴ ترفند کاربردی برای تهیه میوه خشک در خانه

آفتاب‌‌نیوز :

میوه‌های خشک را دوست دارید؟ اما به خاطر بالا بودن قیمت از خریدشان خودداری می‌کنید؟ برخی به خاطر گران بودن میوه‌های خشک قید خرید ان را می‌زنند، اما راه چاره چیست؟ شاید بهتر باشد برای کمتر کردن هزینه‌ها این میوه‌ها را در خانه درست کنید.

تهیه میوه‌های خشک از میوه‌های زمستانی در خانه نه تنها یک راه عالی برای حفظ مواد مغذی و طعم این میوه‌ها است، بلکه راه خوبی برای اضافه نکردن مواد شیمیایی برای نگهداری بیشتر میوه‌های خشک است. در این مطلب چند نکته ساده برای درست کردن میوه‌های خشک با استفاده از میوه‌های زمستانی مورد علاقه‌تان به شما پیشنهاد شده است. میوه‌های زمستانی مانند سیب، گلابی، انجیر، زردآلو، آلو و انگور را انتخاب کنید به آن‌ها آب لیمو (اختیاری، برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن رنگ میوه) و شکر (اختیاری، برای شیرینی بیشتر) اضافه کنید.

میوه‌های تازه را انتخاب کنید

اولین و مهم‌ترین چیز در مورد تهیه میوه‌های خشک در خانه با انتخاب میوه‌های تازه و رسیده زمستانی شروع می‌شود. آن‌ها را کاملا بشویید و خشک کنید. سپس میوه‌ها را پوست بگیرید و به شکل و اندازه دلخواه خرد کنید. ضخامت این میوه‌ها برای یکسان خشک شدن باید تقریبا برابر باشد. بهتر است پیش از خشک کردن میوه‌ها آن‌ها را پاک کنید وسنگ‌ها و سوراخ‌های موجود در پوسته مبوه را جدا کنید.

از قهوه‌ای شدن میوه‌ها جلوگیری کنید

برای حفظ طراوت و جلوگیری از قهوه‌ای شدن میوه‌های خشک، برای چند دقیقه برش‌های میوه را در مخلوطی از آب و آب لیمو خیس کنید. آب لیمو حاوی اسید اسکوربیک است که به حفظ رنگ طبیعی میوه‌ها کمک می‌کند. اگر میوه‌های خشک شیرین‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید روی برش‌های میوه شکر بپاشید. برش‌ها را به آرامی ببرید تا از یکنواخت بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

برش‌های میوه را در سینی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. برای محافظت از گرد و غبار و حشرات، آن را با توری یا پارچه بپوشانید. خشک کردن میوه به این روش چند روز طول می‌کشد.

خشک کردن در فر

برش‌های میوه را روی یک ورقه مخصوص پخت که قبلا با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، بچینید. فر را روی کمترین درجه حرارت قرار دهید و بگذارید میوه‌ها برای چند ساعت خشک شوند و هر از گاهی آن‌ها را برگردانید. همچنین می‌توانید از سرخ کن برای خشک کردن میوه‌ها استفاده کنید.

نکاتی برای ذخیره کردن میوه‌های خشک

میوه‌ها زمانی آماده هستند که هنوز انعطاف پذیر باشند، اما رطوبت نداشته باشند. آن‌ها نباید چسبنده باشند، خشک کردن میوه‌ها می‌تواند باعث سفت شدن و کاهش طعم شود. قبل از جمع آوری میوه‌های خشک برای نگهداری، اجازه دهید کاملا خنک شوند. میوه‌های خشک را در ظروف دربسته یا کیسه‌های دربسته نگهداری کنید. آن‌ها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. اگر به درستی خشک و نگهداری شوند، بدون مواد افزودنی می‌توانند چند ماه دوام بیاورند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.