اخبار ورزشی

روز‌های موفق ۳ بازیکن تیم ملی/ اتفاق ناخوشایند برای مهدی طارمی

بررسی عملکرد لژیونر‌ها در هفته.

آفتاب‌‌نیوز :

لژیونر‌های فوتبال ایران در هفته اخیر عملکرد‌های متفاوتی را در تیم‌هایشان به نمایش گذاشتند. مصدومیت مهدی طارمی تداوم دارد. سردار آزمون روز‌های موفقی را در رم پشت سر می‌گذارد و احمد نورالهی و مهدی قایدی در فوتبال امارات به درخشش خود ادامه می‌دهند.

تداوم مصدومیت مهدی طارمی

مهدی طارمی پیش از دیدار با آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تمرینات پورتو از ناحیه ادکتور ران آسیب دید و نتوانست تیمش را در بازی مقابل توپچی‌ها همراهی کند. طارمی سپس بازی مقابل ژیل ویسنته در لیگ پرتغال و همچنین دیدار برابر سانتاکلارا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از دست داد.

البته اتفاق خوب برای این لژیونر ایرانی این است که پورتو دیدار رفت برابر آرسنال را با برتری به پایان رساند و از شانس زیادی برای صعود به یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است. این تیم همچنین با برتری برابر سانتاکلارا موفق شد راهی فینال جام حذفی پرتغال شود.

تأثیرگذاری علیپور برای ژیل ویسنته

علی علیپور در مسابقه حساس ژیل ویسنته برابر پورتو که مهدی طارمی به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت کار را از روی نیمکت آغاز کرد، ولی پس از ورود به زمین توانست روی گل لحظات پایانی تیمش مؤثر باشد.

در حالی که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پورتو دنبال می‌شد علیپور در دقیقه ۳+۹۰ با فرار از بین دو مدافع میانی پورتو پاس رو به جلوی لئوناردو بوتا را دریافت کرد و با حرکت به سمت چپ زمین دوباره توپ را به او تحویل داد تا ارسال این بازیکن را توماس لوسیانو با ضربه سر تبدیل به گل کند و در نهایت بازی با تساوی یک به یک به پایان برسد.

حضور میلاد محمدی در ترکیب آدانا اسپور

در هفته بیست و هفتم سوپرلیگ فوتبال ترکیه تیم فوتبال «آدانا دمیراسپور» میهمان «ترابزون اسپور» بود که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود «ترابزون اسپور» به پایان رسید.

میلاد محمدی لژیونر ایرانی «آدانا اسپور» در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد.

برتری «الوحده» با گلزنی احمد نورالهی

تیم‌های فوتبال «الوحده» و «البطائح» در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امارات به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک الوحده به پایان رسید.

احمد نورالهی لژیونر ایرانی «الوحده» که در هفته‌های اخیر عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشته است در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و خوش درخشید. در دقیقه ۵۱ در حالی که بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد نورالله‌ی موفق شد با یک ضربه برگردان تماشایی نخستین گل تیمش را به ثمر برساند.

عملکرد موفق سردار آزمون در رم

در هفته بیست و ششم «سری آ» ایتالیا تیم‌های فوتبال «رم» و «تورینو» به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود «رم» به پایان رسید.

سردار آزمون ملی پوش ایرانی رم در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. او در دقیقه ۶۴ جای خود را به «رومئو لوکاکو» داد.

در دقیقه ۱۰ این بازی سردار آزمون در جناح چپ صاحب توپ شد و با یک حرکت سریع خود را به نزدیکی‌های محوطه جریمه رساند و با یک پاس دقیق توپ را به «کریستینسن» رساند، اما این بازیکن در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه حریف را باز کند و ضربه او به تیر دروازه اصابت کرد.

ضمن اینکه گل نخست رم با تأثیرگذاری مستقیم آزمون به ثمر رسید و در حالی که در محوطه جریمه صاحب توپ بود با خطای مدافع تورینو متوقف شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود رم اعلام کند و دیبالا گل نخست رم را به ثمر برساند.

مهدی قایدی و فرهاد مجیدی؛ دو روی یک سکه

تیم فوتبال الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی در لیگ امارات روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و نتایج ضعیف مجیدی انتقاد هواداران تیم را برانگیخته است، اما با این حال، مهدی قایدی مهاجم الاتحاد علی رغم نتایج ضعیف تیمش، توانسته است عملکرد فردی خوبی را به نمایش بگذارد.

در هفته پانزدهم لیگ فوتبال امارات الاتحاد در یک دیدار خانگی به مصاف البطائح رفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در دقیقه ۳۸ پاس دنیل بسا به مهدی قایدی رسید و او با یک سر توپ دیدنی ابتدا توپ را از مدافع البطائح عبور داد و سپس در مصاف تک به تک با دروازه‌بان با یک ضربه بغل پای فنی و دیدنی گل نخست بازی را به ثمر رساند.

جهانبخش به دنبال حذف خاطره تلخ برابر رم

علیرضا جهانبخش پس از هدر دادن پنالتی در دیدار اخیر فاینورد در لیگ اروپا برابر رم، توانست نمایش مؤثری در برد تیمش برابر آلمره سیتی در لیگ برتر هلند داشته باشد. جهانبخش در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۶۹ وارد زمین شد.

در حالی که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود فاینورد در جریان بود مینته در سمت راست محوطه جریمه علیرضا جهانبخش را راه انداخت که ضربه این بازیکن ایرانی بلاک شد و به جناح مخالف رفت که روی توپ برگشتی، فاینورد موفق شد به دومین گل دست پیدا کند.

الهیار صیادمنش در جست و جوی مسیری جدید

وسترلو در هفته بیست و هفتم لیگ برتر بلژیک میهمان سنت ترویدنس بود که با یک گل مغلوب میزبان خود شد. اللهیار صیادمنش در این دیدار از ابتدا در ترکیب وسترلو بود و ۶۱ دقیقه در زمین حضور داشت.

صدرنشین آاک با احسان حاجی صفی

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر یونان تیم آاک آتن توانست ۴ بر ۲ جیانینا را شکست دهد و به صدرنشینی در لیگ ادامه دهد. در این دیدار احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا برای تیمش به میدان رفت.

حاجی صفی در دقیقه ۷۴ به دنبال ارسال نیکلاس اِلیاسون از روی کرنر به تیرک اول، با جای‌گیری مناسب ضربه سر زد و توپ را به محوطه ۶ قدم فرستاد تا رابرت لیوبیچیچ گل سوم تیم را به ثمر رساند.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.