اقتصادی

تولید محصولات کشور در بخش کشاورزی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است

خبر فوری/سیستان و بلوچستان معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی در کشور از ۲۵ میلیون تن اول انقلاب اکنون به بیش از ۱۲۵ میلیون تن ‌افزایش یافته است.

محمدمهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه ۴ بهمن در نشست شورای تحقیقات بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: افزایش تولیدات بخش کشاورزی در حالی رقم خورده است که تغییرات اقلیمی با کاهش بارندگی ها به نفع این بخش نبوده و تنها کشت در سطح ۴۰ درصد اراضی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمام دستاوردها در این بخش طی این سالها مرهون تلاش و کار جهادی است که سبب گردیده کشور که زمانی وارد کننده برخی فرآورده ها و محصولات نظیر مرغ و پنیر بود امروز به صادر کننده این بخش تبدیل شود.

معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی بر اهمیت آموزش و ترویج تاکید کرد و افزود:با توجه به اینکه مردمی‌سازی آموزش و ترویج نقش مهمی در رشد تولید در بخش کشاورزی دارد وزیر جهاد کشاورزی بر این مهم تاکید ویژه دارد.

قاسمی، کمبود دانش و آگاهی، تکنولوژی و فن آوری و سرمایه را از مهمترین چالش ها بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت های این وزارت در کنار افزایش دانش و آگاهی تمامی مراحل کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی به کشاورزان استفاده از ظرفیت بانک ها برای پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش است تا با سرمایه لازم به فعالیت مشغول باشند.

قاسمی تاکید کرد: در بخش کشاورزی محدودیت منابع، سرمایه در گردش برای بهره‌برداران وجود دارد اما با نفوذ دانش می توان اثر این دو محدودیت را کم کرده و بهره وری بخش کشاورزی را بیش از پیش تقویت کرد.

معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی الگوی کشت را یک اقدام فرآیندی شامل استفاده از منابع آب در دسترس، شرایط اقلیم و خاک و سیاست‌‎گذاری دولت عنوان و تصریح کرد: مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است که بهره گیری از الگوی کشت با توجه به شرایط آب و هوایی، تغییرات اقلیم و محدودیت منابع آبی در کشور به عنوان یکی از مهمترین الزامات مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست شورای تحقیقات با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های،بخش کشاورزی گفت بخش کشاورزی بیشترین سهم در ایجاد اشتغال مردم استان ایلام می نماید.

سید محمد رضا سیدحسینی افزود: بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان فرصت‌های بی نظیری برای سرمایه‌گذاری دارد و در دولت سیزدهم ، در راستای توسعه بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی توسط بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور و بخش خصوصی بومی استان در در زمینه های دام و طیور ،شیلات وزراعت و باغبانی انجام داده اند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش، تحقیقات و ترویج در ارتقای بخش کشاورزی ‌خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در این امر شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.