اقتصادی

جزییات هشتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF)» اعلام شد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور؛

هشتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF)» با همکاری آکادمی علوم چین (CAS) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در راستای فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققین در قالب «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، هشتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF)» با همکاری آکادمی علوم چین (CAS) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در راستای فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققین ایرانی و محققین آکادمی علوم چین در قالب «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» اعلام شد.

این فراخوان در دو قالب‌حمایتی «طرح‌های پژوهشی مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

۱. طرح‌های پژوهشی مشترک

SRSF حداکثر از شش طرح تحقیقاتی مشترک در دو زمینه علمی زیر حمایت خواهد کرد:

o مهندسی زیستی (Biological Engineering)

o فناوری‌های نانو (Nanotechnology)

پژوهشگران ایرانی می‌توانند از تاریخ ۱۵ فروردین لغایت ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ پروپوزال‌های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت نمایند. ارسال پیشنهاده (پروپوزال) نهایی پژوهشگران ایرانی تنها از طریق سامانه صندوق میسر خواهد بود.

حداقل مدت زمان اجرای طرح‌های پژوهشی در قالب این فراخوان یک سال، و حداکثر سه سال است.

حداکثر حمایت برای پژوهشگران ایرانی مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای حداکثر سه سال در نظر گرفته می‌شود. بدیهی است بودجه مصوب طرح‌های منتخب بر اساس ضوابط فراخوان و نظر کمیته‌های ارزیابی علمی تعیین شده و سقف ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال الزاماً به همه طرح‌های مصوب تخصیص داده نخواهد شد.

انتظار می‌رود خروجی‌های طرح‌های بین‌المللی در سطحی فراتر از طرح‌های داخلی باشد و طرح‌های دارای خروجی‌های کاربردی برای کشور در شرایط برابر با سایر طرح‌ها در اولویت قرار می‌گیرند. خروجی‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های ارسالی می‌تواند شامل مقالات بین‌المللی با کیفیت بالا (ترجیحاً در سطح Q ۱)، تولید نمونه محصول و نمونه آزمایشگاهی، دانش فنی، ثبت بین‌المللی اختراع، تولید محصول دانش بنیان، برگزاری کارگاه و همایش و … باشد که همگی به‌صورت مشترک با همکار چینی حاصل شود. بدیهی است خروجی (تعهدات) مصوب طرح‌های منتخب بر اساس ضوابط فراخوان و نظر کمیته‌های ارزیابی علمی تعیین خواهد شد.

فایل‌های مربوط به این بخش فراخوان از طریق لینک‌های ذیل در دسترس است:

• شرایط و ضوابط عمومی

• مشخصات واجدین شرایط

• فرم خام پروپوزال

۲. کارگاه‌های مشترک

SRSF حداکثر از سه کارگاه مشترک در زمینه‌های علمی زیر حمایت خواهد کرد:

o مهندسی زیستی (Biological Engineering)

o فناوری‌های نانو (Nanotechnology)

پژوهشگران ایرانی می‌توانند از تاریخ ۱۵ فروردین تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ پروپوزال‌های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت نمایند.

در صورت برگزاری کارگاه در ایران، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور حمایت مالی جهت میزبانی کارگاه را نیز ارائه خواهد کرد، و CAS نیز هزینه‌های سفر بین‌المللی محققین چینی را برای شرکت در کارگاه تأمین می‌نماید.

در صورت برگزاری کارگاه در چین، حمایت مالی CAS از محققین خود برای میزبانی کارگاه خواهد بود، و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور هزینه‌های سفر بین‌المللی محققین ایرانی را جهت شرکت در کارگاه تأمین می‌کند.

حداکثر حمایت برای هر کارگاه از طرف صندوق مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای حداکثر سه سال در نظر گرفته شده است.

در صورتی که محدودیت‌های سفر مربوط به همه‌گیری بیماری کوید -۱۹ مجدداً برقرار شود کارگاه‌های برگزیده به صورت مجازی برگزار شده و هزینه‌های مربوط به هر کارگاه نیز بر اساس معیار‌های یک رویداد مجازی محاسبه خواهد شد.

فایل‌های مربوط به این بخش فراخوان از طریق لینک‌های ذیل در دسترس می‌باشد:

• شرایط و ضوابط عمومی

• مشخصات واجدین شرایط

• فرم خام پروپوزال

برنامه زمانی فراخوان

• آغاز فراخوان: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲

• پایان مهلت ارسال طرح‌های پژوهشی: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

• اعلام نتایج نهایی: نیمه دوم آنلاین ۱۴۰۲

• آغاز طرح‌های پژوهشی: نیمه دوم دی ۱۴۰۲

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ایران با شماره تلفن ۰۲۱۸۲۱۶۱۱۱۲ سرکارخانم دکتر مرادحاصلی تماس حاصل نموده و یا با آدرس الکترونیکی: moradhaseli.s@insf.org در ارتباط باشند.

انتهای پیام/