اخبار سلامت

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت که در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز موجودی در انبار ما دارد ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز وارد می شود و تا پایان ماه جاری ، 40 میلیون دوز از واکسن و شاید 50 میلیون دوز. ما با آن هستیم.

به گزارش خبر فوری ، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه بررسی اجرایی شدن گام پنجم «طرح ژنرال حاج قاسم سلیمانی» گفت که سردار سلامی فرمانده سپاه مقابل سردار سردار سلیمانی قرار دارد. سازمان بسیج مستضعفین. گفتیم که هیچ سابقه ای در تاریخ کشور وجود ندارد و این بحران ناشی از بیماری کرونا است ، متأسفانه هر روز شاهد مرگ بیش از 600 عزیز در کشور هستیم. در واقع هریک از این افراد دارای خانواده های داغدار و صحنه هایی هستند که برای کارکنان بهداشت و همه افراد وزارت بهداشت غیرقابل تحمل است.

وی افزود: ما در این منطقه شهدای بسیار گرانبهایی تقدیم کرده ایم و به هر حال زحمات نیروهای بهداشتی ستودنی است. پس از انقلاب ما در کشورمان از نظر بهداشت و درمان موفقیت های زیادی کسب کردیم و در منطقه و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش پیشرو داریم. امروز ، ما 20000 استاد در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بسیار خوبی هستند و در همه علوم پزشکی ، افراد برجسته ای با سطح علمی بالا داریم که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین اللهی گفت: “همه دانشمندان در تلاش هستند تا بیماری را کنترل کنند.” لازم به ذکر است که مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را از نظر همه دانشمندان جهان کنترل کند ، داشتن واکسن است. البته این بیماری با واکسیناسیون قابل انتقال نیست ، اما ما شدت بیماری را کاهش می دهیم و در واقع مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهیم. ما نمونه ای از آن را در کشور داریم. سال گذشته ، کارکنان مراقبت های بهداشتی ما واکسینه نشدند ، که منجر به مرگ بسیاری شد ، اما امسال ، نزدیک به 95 درصد از کارکنان مراقبت های بهداشتی واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

وی گفت: بنابراین ، در ابتدای کار دولت ، به نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش زیادی برای رسیدگی به این موضوع انجام شد. در حال حاضر ، ما حدود 21 میلیون دوز واکسن در انبار موجود داریم. فردا 8 میلیون دوز و یکشنبه 10 میلیون دوز وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید 50 میلیون دوز دریافت خواهیم کرد و از این بابت خوشحالیم. مراکز تولید واکسن مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شد.

عین اللهی گفت: اکنون پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام با روش های پیشرفته مختلف تولید می شود. چندین مرکز در صف مانند واکسن نورا وجود دارد که با فناوری خوبی کار می کنند و امیدواریم ماه آینده به آنجا برسیم. بنابراین ما ضمانت قلبی خوبی برای آینده واکسن ها داریم.

او گفت: “خدا را شکر اولین مرحله را که ورود واکسن است دیدیم.” او آمد و مطمئن هستیم که ادامه خواهد داد. مرحله دوم که ما پیش بینی می کنیم مرحله واکسیناسیون و مرحله واکسیناسیون است ، زیرا ما باید حجم واکسن را سریع و سریع وارد کنیم. در اینجا ، کارکنان عزیز و ارجمند وزارت بهداشت که واقعاً زحمت کشیدند ، سر کار آمدند.

عین اللهی با بیان اینکه ما انتظار یک حرکت مردمی را داریم ، گفت: از ابتدای انقلاب همه حرکت های مردمی موفقیت آمیز بوده است. او صحنه هایی را در دفاع مقدس خلق کرد که مانند جنبش بسیج در جهان بی نظیر بود. در زمینه پزشکی نیز جامعه پزشکی را بسیج کردیم که در همه زمینه ها موفق بود. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم به طور مrateثر ادغام شویم ، به جنبش ها و حمایت مردم نیاز داریم و امیدواریم همه آنها به ما کمک کنند ، مانند ایجاد فضایی برای واکسیناسیون ، یا ورود نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و حزب الله. بودن. البته در آن زمان صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، آنها یک حسینیه معروف را به خود نشان دادند که در 24 ساعت خود را با نیروهای حسینیه وارد می کرد و این بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت همچنین از رسانه ها تشکر کرد و گفت: “من از رسانه ها می خواهم حرکات مردم را نشان دهند.” در این حسینیه ، ما فقط یک پیوند بهداشتی داشتیم و آنها همه کارها را انجام می دادند ، یا یک استادیوم بسیار بزرگ در تبریز می دادند و دانشجویان پزشکی را در همه مناطق شامل می کردند و هیچ صف وجود نداشت. بسیج نیز نقش مهمی ایفا کرده است و همه جا دوست ما بوده است. ما فراموش نکرده ایم که نیروهای بسیج در سالهایی که ما دچار بحران شدیم چگونه به ما کمک کردند. آنها در صحنه های مختلف ، زلزله و غیره کمک کردند و امروز بحران در تاج است. انشاءالله نیروهای بسیج با همکاری وزارت بهداشت با کمک فرماندهان از این حجم واکسن حمایت خواهند کرد. که در هر صحنه حضور داشتند امروز ما احساس نیاز به این منطقه داریم و امیدواریم با کمک شما در مدت کوتاهی کار را انجام دهیم.

عین اللهی تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما همچنین سعی کردیم در برخی نقاط واکسن بزنیم تا واکسن یک روز زودتر برسد. الان ارزش یک دقیقه دارد زیرا امروز ما موج پنجم را به پایان می رسانیم. مردگان دیده شده نشان دهنده پایان موج پنجم است و اگر خدا بخواهد به یکی دو هفته دیگر کاهش می یابد. ما این فرصت را داریم که برای موج ششم آماده شویم. این فرصت طلایی حدود شش تا هفت هفته برای ما هر روز ارزشمند است. از آنها می خواهم یک دقیقه را تلف نکنند و در صورت آمدن واکسن بلافاصله تزریق کنند. یک روز ارزش وقت ما را دارد. خدا را شکر دیگر شاهد این حجم مرگ نیستیم و واکسن به سرعت انجام می شود.

او گفت: “به همین دلیل است.” مبارزه با واکسن ضروری است و ما واکسن را مجاهدین نامگذاری کرده ایمبه در واقع نوعی جهاد است. امروز در ایام محرم هستیم و از اربعین فاصله داریم. وقتی همه قلبها بر اباعبدالله است ، انشاءالله محرم این روزها ، وقتی همه به دنبال خیریه و کارهای خیر هستند ، امروز در این حماسه ملی شرکت می کنند تا جهاد و مهمترین کار را برای خدا واکسینه کنند ، یعنی کمک به همه ما و ما امیدواریم که شریف ، همراه با وزارت بهداشت ، این حجم واکسن را که وارد کشور شده و در حال تولید است ، به سرعت تزریق کنند.

عین اللهی گفت: من به شدت از روسای دانشگاه ها می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کنند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک دور محدود شود. مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم مجبور نیستند در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در صف طولانی در یکی از مراکز تهران هستند که واقعاً ما را شرمنده می کند. من اغلب از روسای دانشگاه می پرسیدم. امیدواریم مردم در صف نباشند. قدرت نیروی کار و افرادی که به آن کمک می کنند بیشتر است. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که می توانند با مراکز واکسیناسیون بازی کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم: یک مدرسه ، یک پادگان ، یک مرکز ماه قرمز و غیره می تواند یک مرکز واکسیناسیون باشد و هر مرکزی می تواند یک مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار سخت و دشواری نیست. ورودی نیاز به دانش و اطلاعات در مورد نحوه تزریق واکسن دارد ، که با یک تمرین کوتاه امکان پذیر است.

او گفت: می توانید در 24 ساعت واکسینه شوید. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان. کارمند 24 ساعت شبانه روز کار می کند. کار در بیمارستان یا ICU بسیار دشوارتر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. امیدواریم روسای دانشگاه ها به این مورد توجه کنند. این برای ما شاخص است و می دانیم که ارزیابی مانند دفاع مقدس و زمان جنگ عمل می کند. چگونه داروها در دفاع مقدس شناسایی و ارسال شد ، ما باید اکنون این همایش ملی را داشته باشیم. ما از رسانه ها می خواهیم که به آنها کمک کنند و به آنها کمک کنند تا واکسن را کمک کنند و از آنها می خواهیم به مسئولان کمک کنند. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، ما نباید تا شب بخوابیم. اکنون که مرگ داریم ، مجبور نیستیم بخوابیم. ما باید از آن دوری کنیم. پیشگیری نیز مثر است. امیدواریم واکسن هایی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال می کنیم بلافاصله واکسینه شوند و این دوران طلایی را از دست ندهیم. ما از همه امکانات استفاده کرده ایم و امیدواریم بسیج و سپاه که همیشه یاور همه بوده اند کمک کنند.

عین اللهی گفت: گام بعدی بعد از واکسیناسیون ، قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد در تجارت خود محدودیتی نداشته باشند و همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، محدودیت های ترافیکی و غیره را بردارند. پس از واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. در این نوع قرنطینه ، کسانی که واکسینه شده اند و کسانی که کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی گفت: می خواهم از فرمانده سپاه و همه حاضران تشکر کنم. اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، امیدوارم آمار بسیار خوبی داشته باشیم. تا به امروز ، ما 30 میلیون دوز واکسن را تزریق کرده ایم. آنها در ماه جولای 5 میلیون نفر بودند ، اما ما از ماه جولای 25 میلیون دوز تزریق کرده ایم. ما انتظار داریم حداقل 50 میلیون دوز و حتی بیشتر از امروز ، 8 سپتامبر ، با یک ماه دیگر تزریق کنیم تا از وقوع بلایای آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام