اخبار عمومی

صدور نخستین مجوز شهرستانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمود شالویی عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری که در محل آرامگاه این ریاضی‌دان برجسته برگزار شد، اظهار کرد: نیشابور از شهرهای پرافتخار ایران عزیز است و در تاریخ همیشه پرآوازه و سرزمین دانش‌پرور بوده است.

وی افزود: خیام و عطار اگر چه در سرزمین نیشابور زاده و پرورش یافته‌اند اما اینک نه تنها در نیشابور بلکه در تمام قله‌های جهان نام و یادشان بر سر زبان‌ها است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بیان کرد: خیام شخصیت کم‌نظیری در جهان امروز است و نه تنها در رباعیات، بلکه بخاطر اندیشه‌هایش، مورد ستایش عرصه‌های مختلف هنری نیز است.

وی با بیان این‌که اشعار خیام نیشابوری به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، ابراز کرد: خیام علاوه بر قدرت علمی از قدرت شعری هم برخوردار بوده و اشعار زیبایی سراییده که مورد توجه اهالی علم و ادب است.

شالویی با تأکید بر این‌که خیام دارای اعتقاد و ایمان به خداوند و اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم آرامگاه خیام و عطار نیشابوری با همت مسئولین و وزارت میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای راه‌اندازی دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور، گفت: تنها شهرستان در کشور که توانسته مجوز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را اخذ کند، شهرستان نیشابور است که امیدواریم این انجمن به توسعه علم و ادب این سرزمین کمک کند.