اخبار حوادث

دستگیری عامل کلاهبرداری کانال تلگرامی «اد کن پول بگیر»

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «حسن ابوالحسینی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: با ‏شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر فعالیت گروهی در فضای مجازی باعنوان «اد بزن، پول بگیر» و کلاهبرداری از آن‌ها با این شیوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتای استان یزد قرار گرفت. ‏

وی افزود: با بررسی و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت متهم مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای او در یکی از شهرهای جنوب کشور مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرپرست پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

ابوالحسینی افزود: فرد کلاهبردار وقتی تعداد اعضاء گروه به حد قابل توجهی برسد کل این پکیج را به عنوان یک کانال با تعداد عضو بالا به عنوان یک برند به فروش می‌رساند، لذا شهروندان باید دانش فنی خود را بالا ببرند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرپرست پلیس فتا استان از شهروندان تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.