اقتصادی

حسین‌زهی: تفکیک وزارت راه و شهرسازی یک عقب‌گرد دوساله است

عضو کمیته سازندگی شورای اسلامی گفت: با تفکیک وزارت راه و شهرسازی کشور در این زمینه دو سال به عقب باز می گردد تا اینکه نیروهای جدید جایگزین و اعتبارات لازم تخصیص یابد. جدایی، گزینه دو ساله از کشور سلب خواهد شد.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبر فوری، درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی که به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد، گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاثیری در این حوزه نخواهد داشت. مسکن و راه در شرایط فعلی و من با این حرکت موافق نیستم و دلیل موثقی نیست که بگوییم اگر وزارت راه از مسکن جدا شود دولت می تواند گام موثرتری برای ساماندهی آن بردارد. بازار مسکن

نماینده مردم خاش در ادامه در شورای اسلامی با بیان اینکه الان نباید این اقدام را انجام دهیم، اظهار داشت: اگر این وزارتخانه جدا شود کشور دو سال به عقب برمی گردد. توزیع بودجه و جایگزینی نیروهای جدید در وزارتخانه های جدید تقریباً دو سال طول می کشد و عمر دولت به پایان رسیده است. از سوی دیگر این اقدام بار مالی برای دولت به همراه دارد.

حسین زهی تصریح کرد: اینطور نیست که با تفکیک وزارت راه و شهرسازی اتفاق خاصی در حوزه مسکن بیفتد. معتقدم وزارت راه و شهرسازی در صورت داشتن تمرکز و جدیت لازم با امکانات موجود می تواند گام موثری در ساماندهی حوزه مسکن بردارد.

انتهای پیام