اخبار جامعه

ضرورت مشارکت خیرین در توسعه بخش‌های مختلف آموزش عالی

خبر فوری/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت مشارکت خیرین در توسعه بخش های مختلف آموزش عالی تاکید کرد.

اسماعیل چمنی ۱۸ اردیبهشت در مراسم اختتامیه مهرواره برای ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور خیرین در دانشگاه محقق اردبیلی باعث کمک به دانشگاه و دانشجویان شده است، گفت: این دانشگاه دارای بیش از ۱۳ هزار دانشجوی ایرانی و بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی بوده که برای ارائه خدمات خوابگاهی نیازمند یاری خیرین هستیم.

وی دانشجویان را آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی حضور دانشجویان در خوابگاه های داخلی دانشگاه ضروری است.

چمنی با بیان اینکه کمک به مسائل معیشتی دانشجویان با مشارکت دانشگاه و خیرین در حال انجام است، تصریح کرد: در خصوص ساخت خوابگاه علاوه بر مشارکت خیرین با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز برای ساخت ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دو فاز ۱۰۰ واحدی عقد قرارداد کرده ایم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین بهره برداری از اولین خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی خیرساز طی سال های اخیر و بهره برداری از دومین خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی خیرساز طی ماه های آتی را یادآور شد.

مهدی داوری، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه خیرین با کمک به دانشگاه در اذهان مردم و دانشگاهیان ماندگار می شوند، گفت: در حال حاضر ۳۴۰ نفر یاریگر دانشجویان نیازمند دانشگاه محقق اردبیلی هستند که ماهانه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص می دهند.

وی با اشاره به ساخت خوابگاه های متاهلی، رصدخانه، تعمیرات خوابگاه ها، حمایت از دانشجویان کم بضاعت مالی، بورسیه تحصیلی دانشجویان نیازمند، مساعدت مالی در هزینه جراحی و غیره توسط خیرین، تصریح کرد: تاسیس صندوق قرض الحسنه، بورسیه دانشجویان برتر، تکمیل رصدخانه، ساخت خوابگاه ۳۳ اتاقه فرهیختگان ماندگار، کلینیک و آزمایشگاه مرکزی نیز از نیازمندی های این بنیاد است.

داوری با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته حدود ۶ میلیارد ریال از طریق بنیاد حامیان دانشگاه به دانشجویان نیازمند کمک شده است، ادامه داد: ارائه تسهیلات ازدواج دانشجویی و وام شرافتی با حمایت بنیاد حامیان علم و فناوری آغاز شده است.

انتهای پیام