اخبار فرهنگی

پایان مرمت تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان

خبر فوری/ اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از اتمام عملیات مرمت تزئینات تزئینی سقف راهرو ورودی کاروان گمرک بازار بزرگ کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه این یکی از آثار ارزشمند کاروانسرای گمرک یا مجموعه بازار شریف خان کاشان است که سابقه آن به دوره قاجاریه از صفویه می رسد، اظهار کرد:

وی افزود: با توجه به خسارات وارده از این کاروان در سال های گذشته، در ماه های اخیر عملیات مرمت تابلوهای ورودی راهرو اصلی ساختمان توسط استاد شعبانی از اساتید این دفتر در دو فاز به پایان رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به ارزش های تاریخی، معماری و فرهنگی بازار کاشان گفت:

سرمدیان تصریح کرد: کاروانسرای گمرک کاشان در زمینی اصلی و در کنار میدان تاریخی سنگ در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در اطراف حیاط و حجره ها و دو ورودی و خروجی مجزا به سنگ ساخته شده است. بازار و میدان سنگ که از نظر معماری و تزیین به هم مرتبط هستند معنای خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال 1379 کاروان گمرک در بازار تاریخی کاشان به شماره 3626 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر در طول سال است، گفت: این کاروان در بازار تاریخی کاشان به ثبت رسیده است.

روزنامه نگار-جلال جلیلی

انتهای پیام/