اخبار جامعه

کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در مازندران

خبر فوری/مازندران رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد محمدپور” با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی چهارمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با بکارگیری تیم های عملیاتی در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی محله محور و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مقدار ۱۲هزار قلم انواع مواد غذایی،۵۵۰ ثوب پوشاک، ۸ تن آرد،۵ دستگاه لوازم خانگی، ۶۰ تن چوب آلات، ۲۴هزار نخ سیگار، ۴ موتور سنگین،  ۲ تن ذغال به ارزشی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: در این طرح، ۱۴ خودرو توقیف و ۲۱ متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی و اموال مکشوفه به اداره منابع طبیعی آن شهرستان و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شد.

آزادسازی اراضی کشاورزی در “سیمرغ “

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از آزادسازی ۱۲ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اسدی ” بیان کرد: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله ای با تغییر کاربری غیر قانونی و جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های کشاورزی حوزه استحفاظی شهرستان سیمرغ  در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان زمین های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و بنا های احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات۱۲ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات پلیسی ۸ حکم قضائی به اجرا در آمد.

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان “گلوگاه ” از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف یک جفت شاخ مرال محافظت شده و سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “محمود کلوانی” در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری ازشهرستان ، مبنی بر شکار حیوانات محافظت شده توسط فردی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضایی با همکاری ماموران اداره محیط زیست با بررسی های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی این شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک قبضه سلاح شکاری ویک جفت شاخ مرال به ارزشی بالغ بر   ۱۰۰میلیون ریال از متهم خبر داد و اظهار داشت:  متهم از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.