اخبار حوادث

آغاز زودهنگام طرح زمستانی پلیس راهور از دوشنبه

جانشین رئیس پلیس راهور از آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از دوشنبه اول آبان ماه خبر داد و گفت: پیش بینی های هواشناسی حاکی از زمستان سرد و پربارش است، بنابراین طرح زمستانی را تقریبا 20 روز زودتر از موعد معمول آغاز می کنیم.

به گزارش خبر فوری، سردار سید تیمور حسینی در این باره گفت: پیش بینی های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که زمستان سالی سرد و پرباران خواهد بود به همین دلیل طرح زمستانی را تقریبا 20 روز زودتر از زمان معمول آغاز می کنیم.

وی افزود: امیدوارم اجرای این طرح نتایج و نظرات خوبی برای آرامش و آسایش شهروندان داشته باشد و در فصل زمستان خدمات خوبی به شهروندان در تمامی زمینه های ارتباطی ارائه شود. به هر حال ما وظیفه سنگینی داریم و باید آن را به درستی انجام دهیم.

حسینی با بیان اینکه یکی از مشکلات ارگان ها و سازمان های امدادی بحث اعتبار است، خاطرنشان کرد: با مکاتباتی که با وزارت راه، کشور و دفتر معاون اول رئیس جمهور داشتیم، برای طرح زمستانی اعتبار مستقل دریافت می کنیم. ” در طرح زمستانی، سازمان ها و سازمان ها باید از بهترین تجهیزات و صنایع دستی خود استفاده کنند. اطلاعات دقیق راه ها نیز باید توسط وزارت راه و پلیس راه در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، از اول آذرماه در هر شرایط جوی تمامی خودروهای تردد در جاده ها باید زنجیر چرخ داشته باشند و این موضوع رصد می شود. رانندگان باید زنجیر چرخ در وسایل نقلیه خود داشته باشند، در غیر این صورت از ادامه مسیر جلوگیری می شود.

وی همچنین گفت: آمادگی نهادها، نهادها و پلیس در صورت بروز مشکل توسط خانواده ها در هر شرایط جوی قابل دریافت است.

وی همچنین تاکید کرد که رانندگی در زمستان یک شرایط ویژه است. امیدواریم در سالی بدون حادثه توجه و هماهنگی و تلاش همه دستگاه ها را داشته باشیم.

حسینی زمستان سال گذشته متأسفانه بیش از 2500 نفر از هموطنانمان را به محورهای مواصلاتی کشور از دست داد. وی در خصوص وضعیت محل های تصادفات جاده ای کشور گفت: 5200 محل تصادف در شهرها و جاده ها داریم. آمارها حاکی از آن است که در 6 ماهه نخست سال 44 درصد تصادفات در این محلات رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خاتمه با بیان اینکه در صورت تکمیل تصمیم ملی، گفت: وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ایمنی این نقاط را اولویت جدی می دانند و انتظار داریم تا بیش از 40 درصد تلفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/