اخبار حوادث

تغییر استاندارد کارخانه، عامل توقیف ۴۸ خودرو/ دستگیری کلاهبرداری با ۱۷ شاکی

خبر فوری/سمنان فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان از توقیف ۴۸ خودرو و موتورسیکلت به علت تغییر در حالت استاندارد کارخانه خبر داد.

سردار جلیل موقوفه‌ای ۴ بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار کرد:در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهایی که تغییر وضعیت استاندارد داشته و یا مخل نظم عمومی و ترافیک شهری و مسبب تصادفات در داخل شهرها بودند، پلیس راهور استان موفق به توقیف ۴۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت تغییر وضعیت استاندارد کارخانه ، حرکات نمایشی و مارپیچ ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و …شدند.

 وی از همکاری یگان پهبادی با پلیس راه استان سمنان برای رصد نقاط حادثه خیز و دور دست کویری و کوهستانی جاده های استان خبر داد و گفت: با همکاری یگان پهبادی و پلیس راه استان با شناسایی دقیق و کارشناسی شده نقاط حادثه خیز و افزایش پروازها و رصد جاده ای ، تاکنون ۳۶ دستگاه خودروی متخلف توسط عملیات ویژه یگان پهبادی توقیف شدند و خوشبختانه این تعامل سبب کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای شده است.

فرمانده انتظامی سمنان از ۴۲۶ مورد اعمال قانون وسایل نقلیه حادثه ساز توسط پلیس راه و راهور استان خبر داد و افزود: ۵۱ دستگاه وسیله نقلیه مشمول توقیف ساعتی و ۱۲۰ دستگاه به علت تخلفات متعدد به پارکینگ منتقل شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به مردم شریف این استان قول می دهم طرح های ضربتی، فوریتی و عملیاتی پلیس تا ریشه کن کردن جرایم و برقراری امنیت پایدار و در شان و منزلت، مردم شریف این استان ادامه خواهیم داد.

طرح فتح در ایستگاه ششم

 سردار موقوفه‌ای از اجرای ۷۲ ساعته طرح فتح ۶ در راستای برخورد و مقابله با مجرمان، سارقان، مال‌خران و… خبر داد و تصریح کرد: مجموعه انتظامی استان طرح های ویژه ای از ابتدای سال تاکنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک ها، تفرجگاه ها و کانون های اصلی جرم ، برخورد با سارقان سوداگران و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش ، جا به جایی غیر قانونی اتباع بیگانه در استان ، اعمال قانون نسبت به وسایل نقلیه متخلف ، اجرا کرد و امروز شاهد نمایش کشفیات دستاوردهای مرحله ششم رزمایش “فتح” که توسط پلیس های تخصصی و فرماندهی انتظامی شهرستان ها در ۷۲ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد ، هستیم.

دستگیری ۵۳ سارق و مالخر و کشف ۲۰۶ فقره اموال سرقتی

سردار موقوفه‌ای از تلاش برای برخورد با سرقت در سمنان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۵۳ سارق و مالخر دستگیر و ۲۰۶ پرونده اموال سرقت شده شامل موتورسیکلت و محتویات داخل خودرو و … کشف شد .

وی با بیان اینکه در یک عملیات پلیس استان ۲۶ دستگاه تلفن همراه کشف و سارق آن دستگیر شد، افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان استان باند سارقان غیر بومی که مقادیر زیادی طلا و وسایل منزل در سمنان به سرقت برده بودند، شناسایی و متلاشی شدند و دو نفر از سارقان در استان های غربی کشور دستگیر و مقادیری طلا و وسایل مسروقه از آنها کشف شد.

کشف ۱۸۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی سمنان از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و کشف ۱۸۹ کیلوگرم انواع مواد خبر داد و اظهار کرد: ۶۸ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر شناسایی دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: ۱۸ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت از خرده فروشان و چهار دستگاه خودروی شوتی قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط و ۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سردار موقوفه‌ای به دستگیری ۱۵۲ خرده فروش و متلاشی شدن ۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان سمنان اشاره و اضافه کرد: شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده و پاتوق های معتادان متجاهر یک برنامه مهم و جدی برای فرماندهی انتظامی استان است و خوشبختانه تاکنون ۴۵ نقطه شناسایی و با همکاری سایر نهادها از لوث وجود معتادان و اراذل و اوباش پاکسازی شده است .

متلاشی شدن باند کلاهبرداران حرفه ای 

فرماندهی انتظامی استان سمنان از تلاش افسران زبده پلیس فتا در شناسایی باند کلاهبرداران حرفه ای که با شگرد تماس تلفنی با شهروندان و اغفال آنها در خصوص برنده شدن گوشی تلفن همراه حساب آنها را خالی کرده بودند خبر داد و اضافه کرد: این متخلفان با پول های سرقتی برای جلوگیری از رد زنی، طلا و سکه خریداری کرده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه متهم اصلی پرونده و یکی از همدستانش که در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بودند در غرب استان تهران دستگیر و به سمنان منتقل شدند و تلاش برای شناسایی سایر همدستان وی ادامه دارد؛ همچنین این پرونده دارای ۱۷ شاکی از سراسر کشور بوده که ۹ فقره از جرایم این باند در پلیس فتا مرکز استان تشکیل شده است.

وی گفت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ۸ نفر از اراذل و اوباشی که مخل امنیت عمومی و آسایش مردم بودند را دستگیر و ۹۷ تیغه سلاح سرد و ۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری از آنها کشف کرد.

موقوفه‌ای به برنامه ویژه پلیس برای ساماندهی اتباع بیگانه ای که به صورت غیر مجاز در استان سکونت دارند اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۵ نفر از این اتباع شناسایی و اقدامات قانونی برای خروج از کشور آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخورد جدی پلیس با واحدهای صنفی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی کنند گفت: تاکنون ۲۵ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین صنفی با نظارت کامل پلیس اطلاعات و امنیت در سطح استان شناسایی و پلمب شدند.

دستاورد بزرگ پلیس سمنان در مبارزه با پدیده قاچاق

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به شناسایی محموله های بزرگی از کالا و سوخت در سطح استان شدند، افزود: ۵۰ تن مواد شیمیایی ، ۵ تن چوب تاغ ، ۶ تن گوشت قرمز ، ۵۵ هزار نخ سیگار قاچاق ، ۱۶ هزار قلم تجهیزات پزشکی ، ۲ هزار لیتر سوخت ، ۴۲۲ حلقه لاستیک قاچاق ، ۸۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و ….. با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان ها و یگان تکاوری در سطح استان سمنان کشف شد.

سردار موقوفه‌ای همچنین از شکار بزرگ ماموران پلیس تخصصی خبر داد و گفت: با اشرافیت اطلاعاتی این پلیس، دو محموله قاچاق ادوات موسیقی ، لوازم جانبی موبایل و آجیل به ارزش بیش از هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.