اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

چرا باید به فکر افزایش سیو اینستاگرام باشیم؟

چرا افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است؟ اکنون که بیزینس‌های آنلاین و به ویژه کسب و کارهای اینستاگرامی روز به روز در حال توسعه هستند، اهمیت ارتباط با مخاطبان و مشتریان بیش از پیش نمایان شده است. شاید در نگاه اول، تعامل با فالوورها چندان ضروری به نظر نرسد، اما برای این بیزینس‌ها، ارتباط بیشتر، درآمد بیشتری را نیز به همراه دارد.

چرا حتماً باید به فکر افزایش تعامل در اینستاگرام باشیم؟

پیج‌های اینستاگرامی نیز شرایطی مشابه با فروشگاه‌ها دارند. کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید می‌کنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل می‌کند. در صورتی که این عدد برای پیج‌ها کم‌تر از مقدار معمول باشد، علاوه بر این که صاحب اکانت سودی از صفحه‌ی اینستاگرامی خود نخواهد برد، بلکه اینستاگرام به دلیل تعامل کم، اجازه‌ی قرار گرفتن پست‌ها را در اکسپلورر نخواهد داد.

راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام

هم اکنون می‌خواهیم روش‌ها و ترفندهای افزایش تعامل در اینستاگرام را به اتفاق مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

  1. خرید تعامل؛ سریعترین راه افزایش تعامل در اینستاگرام
  2. تنظیم زمان مناسب برای پست گذاشتن
  3. شروع گفتگو با استیکرهای استوری
  4. آنالیز انواع محتوا

4.انتشار محتوای مورد علاقه‌ فالوورها در زمینه فعالیت پیج

  1. نوشتن کپشن‌های طولانی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام
  2. برندسازی و معرفی پیج به فالوورها
  3. انتشار محتوای فان
  4. توجه ویژه به هشتگ‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام
  5. برگزاری لایو اینستاگرامی برای افزایش تعامل در اینستاگرام
  6. تولید محتوای اختصاصی برای افزایش تعامل در اینستاگرام

سیو اینستاگرام چیست؟

قبل از رفتن به سراغ راه حل‌های افزایش سیو پست اینستاگرام بهتر است برایتان مفهوم آن را تعریف کنم. سیو اینستاگرام در واقع همان بوک مارک است. این ویژگی اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد محتوایی که دوست دارید را سیو کرده و در فولدرهای مختلفی طبقه بندی کنید. می‌توانید برای گروه‌های زیر فولدر بسازید:

  • لباس و استایل
  • مکان‌هایی برای رفتن
  • توصیه‌های کسب‌وکاری
  • نقل قول‌های الهام بخش
  • توصیه‌هایی برای رشد بهره‌وری
  • و بیشتر که در آن می‌توانید پست‌های متفرفه را جای دهید.

چرا باید به فکر افزایش سیو اینستاگرام باشیم؟

درست این که تعداد لایک هنوز هم مهم است اما در نهایت این سیو پست است که باعث می‌شود شما به چشم الگوریتم اینستاگرام بیایید. اگر کسی پست شما را سیو کند تا دوباره آن را ببیند، الگوریتم اینستاگرام تشخیص می‌دهد محتوای شما به قدری جذاب بوده که باید آن را به دیگران نیز نشان دهد. هر چه تعداد لایک، کامنت و سیو شما بیشتر باشد اینستاگرام هم بیشتر پست‌‌هایتان را در اکسپلوور نشان می‌دهد و در نهایت افراد بیشتری با پیج شما آشنا می‌شوند.

چگونه از تعداد سیوهای پست‌هایتان آگاه شوید؟

دو راه برای آگاهی از نرخ سیوهای پیجتان وجود دارد:

  • اینستاگرام را باز کرده و روی یکی از پست‌های خودتان کلیک کنید.
  • روی گزینه View Insights بزنید.
  • عدد زیر نشانه بوکمارک تعداد سیو آن پست را نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید بدون این که به شکل دستی تک تک پست‌ها را چک کنید بفهمید کدام پست سیو بیشتری گرفته باید Insights پیجتان را چک کنید.

  • روی سه خط گوشه بالا، سمت راست پروفایلتان کلیک کرد و سپس Insights را انتخاب کنید.
  • سپس روی Content You’ve Shared بزنید.
  • در مرحله بعد باید گزینه Reach را پیدا کرده پایین بیاید و Saves را انتخاب کنید.
  • بازده زمانی را روی Last Year بگذارید.

اینستاگرام پست‌های سال گذشته پیجتان را از زیاد به کم منظم کرده و به شما نشان می‌دهد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه بر تعداد بازدید سیوها تاثیر می‌گذارد؟

اگر می‌خواهید شاهد افزایش پست اینستاگرام در پیجتان باشید باید در ابتدا با الگوریتم اینستاگرام آشنایی داشته باشید. اما این الگوریتم به چه چیزهایی توجه می‌کند؟

نرخ تعامل

تعامل یعنی همان رفتاری که کاربر هنگام دیدن محتوایتان از خودش نشان می‌دهد. برای مثال آن را لایک و شیر کرده یا کامنت می‌گذارند. تعداد سیو شدن نیز روی نرخ تعامل تاثیر گذار است زیرا هنگامی که کابر پست شما را سیو می‌کند یعنی از آن خوشش آمده. هر چه نرخ تعامل بالاتر باشد پیج شما در این پلتفرم موفق‌تر عمل می‌کند.

زمانی که کاربر به دیدن پست اختصاص می‌دهد

اگر افراد زمان بیشتری را به دیدن پست‌های شما اختصاص دهند یعنی احتمال این که آن را به دوستانشان به اشتراک بگذارند نیز زیاد است. باید از محتواهایی مانند اینفوگرافیک که توجه مخاطب را برای زمان طولانی‌تری نگه می‌دارد استفاده کنید. در این زمینه حتی می‌توانید از کپشن‌های طولانی که حاوی کلمات کلیدی مورد نظرتان هستند استفاده کنید. در ضمن بهتر است این پست‌ها را هر چند وقت یکبار دوباره استوری کرده تا نهایت استفاده را از آن‌ها ببرید.

اکانت‌های محبوب

اگر اکانتی را فالو کرده‌اید که به ندرت محتوایش را می‌بینید و با آن درگیر می‌شود این احتمال وجود دارد که در آینده اینستاگرام دیگر آن اکانت را به شما نشان ندهد. برای همین باید محتوایی بسازید که شما را به اکانتی محبوب در اینستاگرام بدل کند. برای همین است که افراد سعی می‌کنند از عکس و ویدیوهای جذاب استفاده کنند.

زمانبندی

بهترین زمان برای آپلود پست‌ها وقتی است که بیشترین تعامل را کاربر دارید. برای یافتن این زمان مناسب باید به مخاطب هدفتان توجه کنید.

محتوا

باید کشف کنید که مخاطب هدفتان چه مدل محتوایی را بیشتر از همه می‌پسندد. اگر بیشتر به پست‌های ویدیویی و اینفوگرافیک علاقه دارند پس شما هم باید روی این دست از پست‌ها سرمایه گذاری کنید. برای پیدا کردن محتوا مورد علاقه مخاطبتان می‌توانید سری به پیج رقبایتان بزنید.

اکانت‌های سرچ شده

یکی دیگر از عواملی که اینستاگرام در تشخیص اکانت‌های محبوب مد نظر می‌گیرد این است که چک می‌کند اکانت‌هایی که بیشتر سرچ شده‌اند کدامند. اینستاگرام پست و استوری‌های این اکانت‌ها را بیشتر به کاربر نشان می‌دهد پس بهتر است سرچ اکانتتان را بهینه کنید. برای این کار باید آیدی مناسبی داشته و در بیو هم از کلمات کلیدی استفاده کنید.

چگونه محتوایی باعث افزایش سیو اینستاگرام می شود؟

حالا دیگر می‌روم سراغ کاری که از اول برای همان به اینجا آمده بودید، یعنی راهکارهایی برای افزایش سیو اینستاگرام. اما محتوایی که ارزش سیو کردن داشته باشد چیست؟ جواب ساده است، محتوایی گیرا و جذاب که مخاطب بخواهد دوباره و دوباره آن را ببیند. محتوایی که سیو شده معمولا هدف خاصی داشته و به سوال مهمی پاسخ داده است برای همین هم کاربر آن را سیو کرده تا در صورت نیاز دوباره سری به آن بزند. راهکارهای زیر می‌تواند به شما در خلق چنین محتوایی کمک کند:

1.یک کال تو اکشن قوی بنویسید

گاهی اوقات تنها کاری که باید برای افزایش سیو اینستاگرام انجام دهید این است که از کاربر بخواهید تا این کار را انجام دهد؛ به همین سادگی! اضافه کردن یک کال تو اکشن به پست می‌تواند به مخاطب القا کند که چه انتظاری از وی دارید. به آن‌ها یادآوری کنید که پست و محتوای شما ارزش سیو کردن را دارد. برای مثال می‌توانید در کپشن به سادگی بگویید: «این پست را برای بعدا سیو کنید.»

2.پست‌های آموزشی بسازید

یاد دادن به مخاطب بهترین راه برای افزایش سیو اینستاگرام است. با دادن راه حلی برای مشکلتشان در واقع خودتان را به قسمتی از کلید آن مشکل تبدیل می‌کنید. یک مثال خوب از محتوای آموزشی عالی ساخت کلیپ‌هایی است که ترفندهای ساده و روزمره را یاد می‌دهند. فرض کنید یک پیج آشپزی دارید؛ با ساخت کلیپ‌هایی در مورد چگونگی پخت غذاهای ساده و کم خرج به سرعت نرخ سیو پست‌هایتان را افزایش می‌دهید.

3.محتوای الهام بخش بسازید

چه در حال برنامه‌ریزی تعطیلات به مقصدی دوردست باشیم، چه در جستجوی رستوران‌های خوشمزه یا این که چه لباسی بپوشیم؛ اینستاگرام منبع بی‌پایان الهام بخش برای همه جنبه‌های زندگی ما است. برای مثال اگر یک پیج گردشگری هستید پستی بسازید که کاربران هنگام سفر به آن بر می‌گردنند تا مقصد مورد نظرشان را پیدا کنند.

4.طراحی گرافیکی پست‌ها را فراموش نکنید

اینستاگرام پلتفرمی بصری است و کافی است عکس‌هایی زیبا بسازید تا کاربران آن‌ها را سیو کنند. برای محتوای آموزشی می‌توانید اینفوگرافیک‌های جذاب و خوانا بسازید تا کاربر آن را سیو کرده و  هر موقع به آن‌ها نیاز پیدا کرد دوباره نگاهی به پست بیندازد. برای مثال اگر یک مربی ورزشی هستید اینفوگرافیکی طراحی کنید که طی چند عکس ساده حرکت ورزشی را نمایش می‌دهد.

5.نقل قول بنویسید

نقل و قول‌های اینستاگرامی راهی عالی برای افزایش پست اینستاگرام است زیرا کاربران دوست دارند آن‌ها را برای هم بفرستند یا سیو کرده تا در موقعیت مناسبی در پیج خودشان پست یا استوری کنند. فرقی هم نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید هر از چندگاهی یک پست با نقل و قولی از طرف خودتان یا فردی معروف در حیطه کاریتان بنویسید و در یک طراحی گرافیکی زیبا و ساده پست کنید.

6.محتوای همیشه سبز بسازید

اگر تا حالا اسم محتوای سبز به گوشتان نخورده نگران نباشید زیرا می‌خواهم در همینجا آن را برایتان توضیح دهم. محتوای همیشه سبز در واقع محتوایی است که تاریخ انقضا ندارد و همیشه کاربردی است. برای مثال نقل و قول‌ها کاربردی و فیلم‌های آموزشی روزمزه که قبلا هم گفتم زیر چتر محتوای سبز قرار می‌گیرند زیرا افراد همیشه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

7.پست‌های زیبا بسازید

همانطور که قبلا گفتم با طراحی گرافیکی پست‌ها میتوانید باعث افزایش سیو پست‌های اینستاگرامتان شوید اما این پایان ماجرا نیست. عکس‌هایی که استفاده می‌کنید و قالبی که برای پیجتان دارید هم باید زیبا باشند زیرا بسیاری از افراد فقط برای این که از عکسی خوششان آمده است آن را سیو می‌کنند. برای مثال سری به سیوهای اینستاگرام خودتان بزنید.

8.با توجه به مخاطب هدفتان محتوا تولید کنید

مطمئن شوید که محتوای اینستاگرامتان با مخاطب هدف و برندتان همخوانی داشته باشد زیرا دلیلی که افراد شما را فالو کرده‌اند محتوایتان بوده. برای مثال اگر یک متخصص گوشی‌های هوشمند هستید پس محتوای پیجتان هم باید همگی اخبار و ترفند‌های مربوط به این زمینه باشد در غیر این صورت نه تنها افزایش سیو اینستاگرام نخواهید داشت بلکه عده زیادی هم شما را آنفالو می‌کنند.

9.پست‌های خنده دار بسازید

کاربران بیشتر از همه چیز دوست دارند در اینستاگرام سرگرم شوند و برای همین است که ساعت‌های زیادی را در این پلتفرم سپری می‌کنند. اینستاگرام امروزه یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پیدا کردن عکس‌، میم و ویدیوهای خنده دار است. فرقی هم نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید با توجه به برندتان می‌توانید میم و پست‌های خنده دار اختصاصی بسازید. کاربران اینستاگرام عاشق فرستادن محتواهای خنده دار برای یکدیگر و حتی سیوشان برای استفاده در موقعیت مناسب هستند.

10.پست‌های آموزشی و آلبومی بسازید

من خودم عاشق پست‌های آلبومی هستم زیرا محتوای بیشتری در تنها یک پست دریافت می‌کنم. پست‌های آموزشی که آلبومی هم باشد مانند یک کتاب برای مخاطب عمل می‌کند که با هر ورق زدن اطلاعات بیشتری کسب می‌کند. البته بر خلاف کتاب اینجا می‌توانید از عکس و اینفوگرافیک‌های جذاب هم استفاده کنید تا مخاطب بیشتری جذب شود. حالا کاربر یک کتابچه کوچک دارد که می‌تواند آن را در کتابخانه اینستاگرامش سیو کرده و هر وقت که نیاز داشت بخواند.

خرید سیو پست؛ یک راه عالی برای افزایش سیو اینستاگرام

یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای افزایش سیو پست های اینستاگرام خرید سیو پست است. با خرید سیو پست اینستاگرام مجوز ورود به اکسپلور را به راحتی خواهید گرفت. در واقع یکی از فاکتورهای مهم ورود پست ها به اکسپلور تعداد سیو پست ها است. اگر تعداد سیو پست های شما بالا باشد احتمال اینکه به اکسپلور برود بیشتر است.

منبع: Buy Instagram followers