اخبار جامعه

مهمترین عوامل تشدید خشکسالی‌ و کم‌آبی در تایوان

خشکسالی می تواند در هر نقطه از جهان رخ دهد و از دهه 1880 این پدیده زیانبار زیست محیطی در بسیاری از کشورهای جهان گزارش شده است و کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده و تایوان نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند.

به گزارش خبر فوری، داده های ارائه شده توسط یک سازمان غیردولتی بین المللی به نام مرکز نظارت بر مهاجرت داخلی (IDMC) مستقر در ژنو نشان می دهد که بین سال های 2017 تا 2020، در مجموع 2.4 میلیون مهاجرت داخلی به دلیل خشکسالی ثبت شده است.

این مهاجرت ها عمدتاً در 13 کشور که بیشتر آنها کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​هستند، رخ می دهد و مربوط به روستاهایی است که به دلیل خشکسالی و کمبود معیشت و تغییرات محیطی مجبور به مهاجرت از روستا به شهر هستند. چراگاه .. اند.

به گزارش سایت امداد، اما شواهد بسیار کمی از مهاجرت خشکسالی در روستاها در نتیجه از دست دادن معیشت وجود دارد. در تایوان اما بخشی از خشکسالی به صنعت تراشه آسیب رسانده است که بخش بزرگی از بازار جهانی الکترونیک را تغذیه می کند و در نتیجه برخی از کارگران این صنعت نیز به طور غیرمستقیم از این مشکل زیست محیطی آسیب دیده اند.

تایوان به دلیل موقعیت مکانی خود باید یکی از مرطوب ترین کشورهای جهان باشد. آب و هوای آن در نواحی شمالی و مرکزی نیمه گرمسیری و در جنوب گرمسیری است. طوفان در تابستان و پاییز رایج است و باران های موسمی نیز رخ می دهد. معمولاً در این مناطق باران زیادی می بارد و در ایستگاه های مترو و مراکز خرید چتر می گذارند تا در صورت نیاز مسافران را قرض کنند.

اما سال گذشته اتفاقی غیرعادی افتاد و طوفانی در جزیره رخ نداد و میزان بارندگی بسیار کم بود.

سال گذشته (2020) سطح بارندگی کشور کمتر از حد انتظار بود که بدترین خشکسالی در 56 سال گذشته در تایوان بود، بنابراین بسیاری از مخازن آن اکنون کمتر از 20 درصد ظرفیت، آب و آب های سطحی در برخی از مخازن دارند. کمتر از 10 درصد است.

وضعیت به گونه ای است که آب منازل و مشاغل در سه شهر و شهرستان از جمله یکی از بزرگترین مراکز شهری دو روز در هفته قطع شده است.

خشکسالی و کم آبی نیز کشاورزی این کشور را به خطر انداخته است.

کارشناسانی که به بررسی برخی از عوامل تشدید کننده خشکسالی فزاینده کشور در سال های اخیر می پردازند، بر این باورند که لوله های نشتی نزدیک به 14 درصد از ذخایر آبی تایوان را به همراه داشته است.

جنگل زدایی همچنین منجر به تخلیه خاک به داخل باران می شود که منجر به رسوب خاک در مخازن آب می شود و در نتیجه توانایی جمع آوری آب بیشتر در این مخازن در فصول بارندگی برای استفاده در خشکسالی از بین می رود.

این کشور همچنین از دهه 1960 شاهد کاهش شدید روزهای بارانی بوده است که این بحران را تشدید کرده است.

کارشناسان می گویند که در حالی که دولت تایوان اقداماتی را برای رسیدگی به این مسائل انجام می دهد، همه در همه بخش ها و موقعیت ها باید به این فکر کنند که چگونه می توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، به ویژه به این دلیل که تغییرات آب و هوایی باعث رکود شده است. باران می بارد.

انتهای پیام/