اقتصادی

مدیریت مصرف برق در ساعات مختلف روز گامی موثر برای جلوگیری از خاموشی است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از برنامه ها و مشوق های وزارت نیرو برای صنعت و کشاورزی تقدیر کرد و گفت: گسترش مصرف انرژی در زمان های مختلف و کاهش مصرف در زمان اوج مصرف، اقدامی موثر برای جلوگیری از خاموشی است.

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به مشوق های وزارت نیرو برای صنایع کشاورزی و چاه ها، گفت: به جای این سه مدل اقدام.

وی در تشریح اقدامات درازمدت گفت: ایران کشوری چنداقلیمی با ظرفیت بیش از 300 روز استفاده از انرژی خورشیدی با سطح کویر مناسب برای استفاده از نیروگاه های خورشیدی و در نتیجه خانه های فراوان است. می تواند از انرژی پاک استفاده کند.”

محمدبیگی ادامه داد: با وجود این ظرفیت پیشنهاد ما فرهنگ سازی عمیق و گسترده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو با همکاری وزارت راه و شهرسازی برای مسکن، صنعت و کشاورزی برنامه ریزی کنند. با سیستم های منبع تغذیه جایگزین شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی، بادی، ژنراتورهای موقت و همچنین تولید برق و بسیاری روش‌های دیگر می‌توان از سیستم‌های جایگزین برق استفاده کرد.

محمدبیگی درباره برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت نیرو توضیح می دهد: وزارت نیرو باید جدول برنامه ریزی دقیقی برای تعریف فرهنگ استفاده از انرژی های پاک برای مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران در حوزه حاکمیت انرژی ارائه کند و سپس چنین فرهنگ سازی شود. دارایی های.

وی مشوق‌های وزارت نیرو برای صنعت و کشاورزی را موثر توصیف کرد و گفت: در برنامه‌ریزی مشوق‌ها باید به سمت مشوق‌های واقعی‌تر و جسورانه‌تر و برخی تسهیلات و وام‌ها برای ارتقای استفاده صاحبان صنایع، کشاورزان و خانه‌های نوساز روی بیاوریم. . انرژی پاک و مراقبت از محیط زیست

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تاکید کرد: اتخاذ الگوی تولید برق در کشور که کمترین آسیب را به محیط زیست، صلح آمیز هسته ای و انرژی های نو و استفاده بیشتر از تونل های باد کشور داشته باشد، گام بزرگی برای اقتصاد کشور است. و اقتصاد تولید ارزان و کیفیت برق در کشور.

محمدبیگی از تصمیم توزیع مصرف انرژی در ساعات مختلف به ویژه در ساعات پایانی شب استقبال کرد و در عین حال گفت: این راه حل مشکل استفاده از نفت کوره نیست. اگر قرار باشد تولید انرژی صورت گیرد، واحدهای صنعتی باید از امسال تا سال آینده انرژی نو را تامین کنند.

نماینده قزوین، آبه و البرز گفت: به طور کلی پراکندگی مصرف انرژی بین ساعات مختلف و کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف اقدامی موثر برای جلوگیری از خاموشی است.

انتهای پیام/