اخبار حوادث

«پلاک تاریخی» برای خودروهای بالای ۳۰ سال

انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی گزارش داد: دارندگان وسایل نقلیه تاریخی که حداقل 30 سال از عمر آنها می گذرد و دارای اصالت فیزیکی و سلامت فنی هستند می توانند برای ثبت تاریخی اقدام کنند.

به گزارش خبر فوری، به نقل از روابط عمومی انجمن اسلامی جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، اردشیر درویشی – مدیر انجمن اتومبیلرانی و جهانگردی – به تشریح فعالیت تیم شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی در گذشته پرداخت. وی گفت: حفاظت از خودروهای تاریخی تمام تلاش خود را برای حفظ این بخش از میراث فرهنگی و صنعتی کشور به کار گرفته است، این خودرو 30 سال به بالا قدمت دارد و برای بازرسی و مدارک هویتی ثبت شده است.

وی افزود: از بین خودروهای ثبت نام شده، کارشناس پلیس راهور ناجا، تیم شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی و نمایندگان انجمن جهانگردی و خودروسازی، بازرسی های تخصصی را انجام دادند. و راهور برای ثبت نام به پلیس آگاهی معرفی شد.

درویشی نقش صدور شناسنامه و پلاک تاریخی را برای حفظ خودروهای تاریخی و کلاسیک برشمرد و گفت: از فروردین تا مهرماه سال 1400 برای 45 خودرو سند تاریخی صادر شده تا از تخریب و فراموشی این میراث جلوگیری شود. گذشته

از جمله وظایف تیم شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی، صدور مجوز خروج خودروهای با فرسودگی بیشتر از فرسودگی بود و گفت: بر اساس وظایف این تیم، 898 مجوز موقت در سال 1400 خودرو صادر شد. صادر شده است.

درویشی عضو کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی انجمن جهانگردی و خودروسازی بود و افزود: در 31 استان کشور تاریخ ساز شده است و برگزاری تجمعات و تجمعات است.

به گفته مدیرعامل انجمن جهانگردی و خودروسازی، دارندگان وسایل نقلیه تاریخی که حداقل 30 سال از عمر آنها می گذرد و دارای اصالت فیزیکی و فنی بهداشتی هستند، می توانند برای ثبت نام خودروی تاریخی در اینترنت به سایت www.taci.ir مراجعه کنند. سیستم ثبت نام

براساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ اساسنامه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی (اصلاحی ۱۷ شهریور ۱۳۹۵) در کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی به تصویب رسید. به عنوان رئیس سازمان گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون موتور سیکلت)، معاونت راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن اسلامی جهانگردی و اتومبیلرانی. جمهوری ایران تأسیس شد.

انتهای پیام/