اخبار فرهنگی

«قانون سیاست است» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «قانون سیاست است» نوشته دانکن کندی و همکاران با ترجمه حبیب الله فاضلی برگزار می شود.

به گزارش خبر فوری، به نقل از روابط عمومی کافه فلسفه، چهارمین نشست از سلسله نشست های جمعه بخارا که فردا (جمعه 13 آذرماه) ساعت 10 صبح در کافه فلسفه برگزار می شود، به این کتاب اختصاص دارد.

در خبر این نشست آمده است: «قانون سیاست است» در دانکن کندی و همکاران، ترجمه حبیب الله فاضلی که به تازگی در انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است.

در کتاب قانون سیاست است، هدف نویسندگان نشان دادن چگونگی توسعه و توسعه این ترکیب قانون و سیاست است و سعی می‌کند ابعاد مختلف این رابطه را با مفهوم‌سازی‌های خاص و مثال‌های متعدد نشان دهد.

دانکن کندی در مهم ترین فصل این کتاب به بررسی سه مرحله جهانی شدن حقوق و سیاست در قالب دیدگاه های فرانسوی، آلمانی و آمریکایی پرداخته و ظهور نهادهای مالی و اقتصادی در چارچوب حقوق را بیان می کند. فراملی به گفته کندی، جهانی شدن حقوق، ظهور تفکر حقوقی کلاسیک را در اواسط دهه 1850 تا جنگ جهانی اول شکل داد.

چهار تن از افراد برجسته حقوق سیاسی در این کتاب سعی در پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل دارند که رابطه سیاست و حقوق یا سیاست و حقوق چیست؟ غروب یا روح و جسم یا حالتی فراتر از این تکرارها؟ پاسخ. ایده اصلی نظریه پردازان در این حوزه این است که «ماهیت قانون و حاکمیت قانون تابعی از گفتمان و رویدادهای سیاسی است».

بر اساس این گزارش، این مراسم با سخنرانی علی دهباشی، نویسنده و سردبیر مجله بخارا، روز جمعه 12 آذرماه از ساعت 10 صبح به مناسبت روز مشروطه جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود. عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر علی محمد فلاح زاده، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر مسلم آقایی طوق، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق، قضایی و اداری دانشگاه خدمات و ترجمه حبیب الله اف. وی همچنان عضو دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

علاقه مندان می توانند این نشست را به صورت زنده در اینستاگرام به آدرس bukharamag@ و negarestan.inst@ دنبال کنند.

انتهای پیام/