اخبار عمومی

معترضان طرح مجلس در باره وکالت دادگستری،چه می گویند؟

در هفته های اخیر ، اجرای 13. مجلس ، بحث و جدل فزاینده ای را بین دو گروه وكلا و فارغ التحصیلان اقتصاد برانگیخته است.به اصطلاح طرح تسهیل کسب و کار ، به بهانه تسهیل صدور مجوزهای خاص تجاری توسط کمیسیون جهش تولید با رویکردی صرفاً اقتصادی ، اقدامی نادر و مغایر با قوانین و مقررات اساسی قانون و عدالت است. کانون وکلا،نمره این آزمون را با فرمول عجیب با جهت ، حد نصاب کنید هماهنگی ساده بین داوطلبان برای ارسال پاسخ نامه خالی همه داوطلبان با نمره صفر در امتحان پذیرفته می شوند (جایی که حد نصاب 70 درصد از میانگین نمره یک درصد شرکت کنندگان مشخص شده است).این طرح با برچسب انحصار کانون های وکلا طراحی شد ، که بیست سال پیش مقاله ای به نام 187 را تصویب کرد و قدرت قضایی به وکیل مجوز داد. بیست سال پیش ، این مقاله به بهانه به کار گرفته شد. اشتغال و انحصار ، اما بازماندگان از مطالعه وکالت ، که در مطالعه نتایج این پروژه شکست خوردند ، به جای تلاش برای بررسی علل آسیب پذیری ، دکتری را دلیل مشروعیت خود دانستند ، از طراحان انتقاد کردند و هرگز به آنها نگفتند مشکل فقط ناتوانی نیست برای پاسخ به دکترا.

چالش ها و موضوعات مورد بحث جامعه حقوقی به طرق مختلف مطرح شده است و نمایندگان مجلس به موانعی که منجر به تجمع معترضان وکلا در تهران و شیراز شده است توجه نکرده اند. در استان فارس. گروهی از وکلای شیراز و تهران به منظور اعتراض به تصمیمات نمایندگان مجلس و گرفتن عکس و نوشته به مجلس شیراز و میدان بهارستان رفتند. آنها با آگاهی از سطح کیفیت مراحل دادرسی ، به صراحت اعلام کردند قربانیان اصلی این طرح قوه قضائیه و قوه قضاییه خواهند بود که مربوط به پرونده های شکایت شده توسط افرادی است که نتوانستند در آزمون وکالت قبول شوند.

قوه قضائیه با این اعتراض به این نتیجه رسید که تسهیل سهل انگاری و صدور مجوز حرفه ای پایان خوبی نخواهد داشت. به امید استفاده از حق و سپس کسانی که حداقل شرایط علمی را برای پذیرش در آزمون تخصصی نداشتند ، برای پی بردن به آن شکایت می کنند. حق اوجالب است که رئیس کمیسیون قضایی مجلس هنرمندانه بیان کرده است که جوانان پس از اخذ مجوز وکالت ، به تدریج تجربه کسب می کنند و نحوه کار را می دانند و این س unال بی پاسخ می ماند. چه کسی هزینه آن حق نقض شده و هزینه های تلف شده را پرداخت خواهد کرد؟

وکیل