اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

غواصی در کیش کجاست؟

بهترین زمان غواصی در کیش

بهترین زمان برای غواصی در کیش وقتی است که آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. زمانی که آب و هوا طوفانی باشد یا موج‌های زیادی در دریا ایجاد شود، نمی‌توانید در سواحل یا سایت‌های کیش غواصی کنید. همچنین بهترین زمان برای غواصی وقتی است که ماهی‌های زیادی در سایت یا ساحل وجود ندارد. ازدحام ماهی‌ها نمی‌گذارد به خوبی از غواصی لذت ببرید. آبی که کدر است هم لذت غواصی را از بین می‌برد، پس حتما به سراغ سایت‌ها و سواحلی بروید که آب شفاف و خوبی دارند. بی شک تفریحات آبی اولین گزینه است پیشنهاد ما به شما غواصی vip در کیش است که یکی از زیباترین تفریحات و هیجان انگیزترین تفریحات آبی در کیش است که شما با خانواده خود دنیای زیر آب را می توانید تجربه کنید.

غواصی در کیش کجاست

بهترین سواحل برای غواصی در کیش

سواحل زیبای جزیره کیش، هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران هستند که به غواصی علاقه دارند. شما می‌توانید به این سواحل بروید و لذت غواصی کردن را در آن‌جا تجربه کنید.

ساحل مرجان: دوست دارید هنگام غواصی کردن عروس‌های دریایی و جانوران آبزی حیرت‌انگیز و زیبایی ببینید؟ ساحل مرجان گونه‌های جانوری مختلفی را در خود جای می‌دهد که این ساحل در شرق جزیره کیش است و گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به غواصی و حیوانات زیبای دریایی علاقه زیادی دارند.

ساحل سیمرغ: برای رفتن به باید به قسمت جنوب شرقی جزیره کیش بروید. این ساحل پر از زیبایی است و امکانات مختلفی دارد. یکی از مهمترین امکانات ساحل سیمرغ، غواصی است.

ساحل اسکله تفریحی: ساحل در شمال شرقی این جزیره قرار دارد. بسیاری از توریست‌ها برای قدم زدن در ساحل، غواصی یا تفریحات مشابه، ساحل اسکله تفریحی را انتخاب می‌کنند. از آنجا که مجموعه‌ای حرفه‌ای خدمات غواصی در این ساحل را بر عهده دارد، پس با خیال راحت می‌توانید روی آن به عنوان مکانی مناسب برای غواصی حساب باز کنید.

ساحل دامون: اگر شرق کیش را برای غواصی دوست ندارید، به شمال آن بروید. در قسمت شمالی جزیره واقع است که بستری مناسب برای غواصی در کیش به شمار می‌رود.

انواع غواصی در کیش: غواصی انواع مختلفی دارد. هر کدام از غواصان در نوع خاصی از غواصی مهارت دارند. برای هر کدام از انواع غواصی باید دوره‌های غواصی در کیش را پشت سر بگذراند تا مهارت کافی پیدا کنید. در زیر به مدل‌های مختلف غواصی در کیش اشاره می‌کنیم:

  • غواصی اسکوبا: در غواصی اسکوبا از امکانات و وسایل مختلف تنفسی استفاده می‌شود.
  • غواصی آزاد: در غواصی آزاد هیچ دستگاه و وسیله تنفسی با خود حمل نمی‌کنید و فقط با کمک آبشش‌ها به زیر آب می‌روید.
  • غواصی از سطح: در این روش شلنگی به نام بند ناف وجود دارد که وظیفه آن رساندن اکسیژن به غواص از سطح آب است.
  • غواصی با زهپاد: در صورت احتمال بروز خطر در زیر آب برای غواص، از زهپاد استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن، در جزیره کیش امکان ادغام کردن تفریحات آبی با غواصی هم وجود دارد. در واقع در این جزیره غواصی فقط به یک شنای ساده در دل آب‌های آزاد  محدود نمی‌شود. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی در کیش غواصی کنید. در ادامه  انواع تفریحاتی که با غواصی مرتبط هستند را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

غواصی با اسکوتر در کیش

نوعی اسکوتر زیر دریایی در جزیره کیش وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون شنا، غواصی کنید. اسکوترها تا عمق 10 متری آب هم می‌روند، پس حتی حرفه ای‌ها هم می‌توانند از این وسیله استفاده و لذت غواصی را به شیوه‌ای مدرن‌تر تجربه کنند. حتی کسانی که شنا هم بلد نیستند می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. نگران راندن اسکوتر نباشید، در زمان استفاده مربیان حرفه‌ای در کنارتان هستند که تمام آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند. اسکوتر زیر دریایی در اسکله تفریحی کیش قرار دارد و توریست‌ها می‌توانند هر روز بین ساعت 10 صبح تا 17 عصر آن را کرایه کنند.

البته این تفریح فقط مخصوص کودکان بالای 12 سال است. کسانی که بیماری‌های قلبی یا فشار خون دارند هم بهتر است که از اسکوتر زیر دریایی استفاده نکنند. اگر قدتان زیر 150 سانتی‌متر است، متاسفانه مربی‌ها به شما اجازه غواصی با اسکوتر در کیش را نمی‌دهند. ،  هتل فلامینگو کیش و هتل کیش جزو نزدیک‌ترین هتل‌ها به اسکله تفریحی کیش هستند. اگر می‌خواهید دسترسی‌تان به اسکوتر زیردریایی راحت‌تر باشد، می‌توانید این هتل‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.

سی باب سواری، تجربه لذت اسکی و غواصی با هم

سی‌باب وسیله‌ای شبیه به جت اسکی است با این تفاوت که باید روی آن دراز بکشید و کنترلش را در دست بگیرید. سی‌باب این امکان را می‌دهد تا علاوه بر تفریح روی آب، به زیر آب هم بروید و دنیای زیر دریا را ببینید. برای کرایه سی‌باب باید به ساحل سیمرغ کیش بروید. مدت تفریح با این وسیله بین 10 تا 20 دقیقه است.

اسنورکلینگ، غواصی در آب‌های کم عمق

اسنورکلینگ بهتر گزینه برای کسانی است که از غواصی در آب‌های پر عمق دریا می‌ترسند. در اسنورکلینگ شما به آب‌های کم عمق جزیره کیش در ساحل سیمرغ می‌روید و خطر زیادی شما را تهدید نمی‌کند. خبر خوب این است که حتی کودکان بالای 6 سال هم می‌توانند از این تفریح بهره‌مند شوند. در حین شنا کردن در اسنورکلینگ موجودات آبی بامزه و جالب مثل حلزون‌ها و ماهی‌های کوچک را می‌بینید. هتل سیمرغ کیش و هتل پارک مارینا کیش نزدیک‌ترین هتل‌ها به ساحل سیمرغ هستند. شما می‌توانید برای اقامت‌تان این هتل‌ها را انتخاب کنید تا دسترسی‌تان به تفریحاتی مثل اسنورکلینک یا سی‌باب سواری راحت باشد.

غواصی با دلفین، لذتی فراتر از حد انتظار

دلفین‌ها موجوداتی بامزه هستند که شیطنت‌هایشان آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. این آبزی‌های زیبا آموزش‌پذیر هستند و حرکات نمایشی جذابی را انجام می‌دهند که هر کسی را محو نماشای‌شان می‌کند. هر کسی که دلفین‌ها را می‌بینید، شاید در ذهنش تصور اینکه با آن‌ها شنا کند را دارد. حالا در جزیره کیش این کار امکان‌پذیر است. لذت غواصی در کیش با دلفین تا 2 ساعت ادامه دارد. در این مدت می‌توانید دلفین‌ها را در آغوش بگیرید، باله‌هایشان را بگیرید تا آن‌ها شما را هدایت کنند و کلی بازیگوشی و سرگرمی‌های دیگر را با این حیوانات دوست داشتنی تجربه کنید. یکی از تفریحات کیش برای کودکان غواصی با دلفین است. شما می‌توانید یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات زندگی فرزندتان را با شنا با دلفین برایش به ارمغان بیاورید.

شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی ماندگار از شنا کردنتان با دلفین‌ها هم بگیرید. البته عکس یا فیلمبرداری توسط خودتان ممنوع است و مسئولین مربوطه این کار را انجام می‌دهند. گرفتن عکس و فیلم از غواصی در کیش با دلفین‌ها هزینه‌ای متفاوت دارد. برای غواصی با دلفین‌ها باید به پارک دلفین کیش بروید. مجموعه ویلایی شباویز، و هتل پارک مارینا کیش جزو نزدیک‌ترین هتل‌ها به این پارک هستند.

خلاصه اینکه:

لذت شنا و غواصی در کیش زمانی برایتان کامل می‌شود که از تجهیزات مناسبی استفاده کنید. برای این کار باید به مراکز فروش لباس غواصی در کیش و سایر تجهیزات شنا بروید. همچنین باید آموزش‌های لازم را هم ببینید تا بتوانید در موقعیت‌های دشوار و خطرناک عکس‌العمل‌های مناسبی از خودتان نشان دهید. در پایان؛ یادتان باشد که برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما، اتوبوس و رزرو هتل می‌توانید روی ما حساب کنید. با شماره تماس گرفته و هر آنچه از خدمات سفر می‌خواهید را با پشتیبانان ما در میان بگذارید.