اقتصادی

چهاردهمین نمایشگاه نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در اراک برگزار شد

خبر فوری/ مرکز استاندار مرکزی گفت: چهاردهمین نمایشگاه تخصصی معرفی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی همزمان با چهاردهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، ماهیگیری، آبزی پروری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی افتتاح شد.

فرزاد مخلص الائمه در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: امروز اولین روز حضور شرکت های فعال در حوزه کشاورزی و خدمات کشاورزی است. در استان مارکه آراکن نمایشگاه بین المللی است. در این نمایشگاه 51 شرکت و موسسه حضور دارند و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از شرکت های خارجی برخی در داخل استان و برخی شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور داشته اند و محصولات خوبی در صنعت، لوازم جانبی، کود و … ارائه کرده اند.

استاندار مرکزی ضمن دعوت از کارآفرینان کشاورزی برای بازدید از این نمایشگاه گفت: برخی از شرکت های غیربومی در صورت تمایل می توانند در استان مرکزی سرمایه گذاری کنند و در تلاش هستیم این مسیر سرمایه گذاری را در قلمرو ارائه دهیم.

مخلص الائمه گفت: کشاورزی در کنار صنعت و خدمات نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد و اگر بخواهیم بخش کارآمد نفت را از بین ببریم، بر خلاف نظر برخی باید این بخش ها به ویژه کشاورزی فعال شود. نخبگان و … استان . مرکزی با وجود صنعت بودن، قطب کشاورزی کشور نیز هست و ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که باید بهره وری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: از ظرفیت های این نمایشگاه می توان برای افزایش امنیت غذایی کشور، ارتقای بهره وری در تولید و اشتغال استفاده کرد.

انتهای پیام/