اخبار جامعه

ایجاد هر نوع ضایعه جدید در پوست را جدی بگیرید

یک متخصص پوست ، مو و زیبایی با تأکید بر لزوم حفظ پوست سالم ضمن پرهیز از زیاد لوازم آرایشی ، اظهارات چندی در مورد سرطان پوست ، توصیه های متخصص پوست در داروخانه ها و لیزر درمانی ارائه داد.

دکتر سید مهدی طبایی در گفتگو با خبر فوریوی در مورد تأثیر استفاده از مواد آرایشی روی پوست گفت: “ایران یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی در جهان است. بخشی از دلیل این پیشگویی ممکن است نیاز افراد جامعه و نوع فرهنگ باشد. ، و بخش دیگر احتمالاً ناشی از سیاستهای بهداشتی است. ” و درمان یا سیاست اقتصادی.

وی ادامه داد: این واقعیت است که واردات لوازم آرایشی به کشور بسیار زیاد است و تقاضای استفاده از این موارد به دلایل مختلف روند رو به رشدی را نشان می دهد برخی از افراد تصور می کنند هر کالایی اعم از آرایشی ، بهداشتی یا پزشکی محصولات استفاده شده بر روی پوست ، پیچیده یا بدون عارضه نیستند ، در حالی که اینها می توانند عوارض جانبی موضعی ایجاد کنند و حتی منجر به وخیم شدن یا بیماری های خاص شوند. لکه دار بودن. همچنین برخی از این مواد آرایشی ، بسته به مواد مورد استفاده ، می توانند از طریق پوست جذب شوند. در جریان خون قرار گرفته و در بدن پخش می شود ، بنابراین می توانند اثرات سیستمیکی روی بدن انسان داشته باشند.

رئیس جهاد دانش پژوهی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: با توجه به عوارض جانبی بعضاً غیرقابل تکرار در استفاده بیش از حد و نامناسب از مواد آرایشی ، مصرف کنندگان باید نیازهای خود را از مراکز معتبر در این زمینه دریافت کنند و از مواردی استفاده کنند که استانداردهای لازم را رعایت کنند. آنها آن را از مراکز ذیصلاح در کشور دریافت می کنند تا بتوانند عوارض را به حداقل برسانند. با این حال ، برخی از این موارد دارای برچسبهای مخصوص مصرف هستند که باید مطابق با نوع آنها رعایت شود. همچنین این مواد باید برای مدت معینی روی پوست بمانند و نحوه تمیز کردن و از بین بردن پوست باید به درستی در نظر گرفته شود ، در این صورت مصرف این وسایل آرایشی عوارض جانبی کمتری خواهد داشت.

بازدید از مشاوران پوست در داروخانه ها چقدر معتبر است؟

تابایی گفت: “بعضی از داروهای فرآورده های دارویی OTC یا به عبارت دیگر ، آنها بدون نسخه امکان پذیر هستند ،” گفت: Tabaei در مورد مشاوره پوست متخصص پوست و میزان بازدید وی از پوست معتبر است. مشکل در شرایطی است که فرد دچار بیماری پوستی می شود و وقتی به داروخانه می رود ، بدون تشخیص مشکل پوستی ، یک محصول و دارو تجویز می شود. این خلاف قانون است و ممکن است با سلامت پوست و سلامت کلی مغایرت داشته باشد. توصیه ما این است که اگر کسی مشکل پوستی دارد یا کمترین علائمی مانند خشکی ، خارش ، التهاب و التهاب را در پوست دارد ، حتماً برای تشخیص نوع عارضه پوستی و براساس آن دارو یا محصول پوستی ، به یک متخصص مراجعه کنید. تجویز می شود

نور خورشید مهمترین عامل سرطان پوست است

وی در مورد سرطان پوست و مبتلایان به این نوع سرطان گفت: سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها در افرادی است که انواع و اقسام مختلفی دارند. مهمترین عامل پیشرفت سرطان پوست که تاکنون ثابت شده است ، عامل محیطی یا قرار گرفتن در معرض آفتاب است ، اما پیش بینی ژنتیکی نیز در ایجاد این سرطان ها نقش دارد و این غیرقابل انکار است.

هرگونه ضایعه جدید روی پوست می تواند با سرطان پوست همراه باشد

وی افزود: خوشبختانه شایعترین سرطان پوست کشنده نیست و در اثر افرادی که در معرض نور آفتاب به دلیل مشاغل خود هستند از جمله کشاورزان ، خلبانان ، کوهنوردان ایجاد می شود و تشخیص اولیه سرطان پوست بسیار مهم است زیرا در صورت وجود این موارد سرطانها در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و تحت درمان قرار می گیرند و عوارض جانبی آنها بشدت کاهش می یابد .به همین دلیل برخی از ضایعات جدید روی پوست به هر شکلی ، رنگ و اندازه می تواند مربوط به سرطان پوست باشد و بنابراین یکی از تأکیدات اساسی این است که متخصصان باید با دستگاه های زیبایی و زیبایی پوست را ارائه دهند. این باید انجام شود زیرا اگر ضایعه را بدون تشخیص دستکاری و لیزر کنیم ، زمان طلایی بیمار می تواند درمان خود را از دست داده و عوارض جدی ایجاد شود.

این متخصص پوست ، مو و زیبایی در درمان با لیزر و لزوم استفاده از این نوع درمان گفت: لیزر یک فناوری پزشکی است که به عنوان یک ابزار درمانی یا کمک کننده استفاده می شود ؛ به خودی خود مفید یا مضر نیست. بلکه مزیت یا ضرر آن بستگی به نوع استفاده از این ابزار دارد.

استفاده از لیزرها باید براساس قانون امروز و دانش پزشکی باشد

طبایی افزود: بعضی اوقات استفاده نادرست از لیزر توسط غیر استرپانیست ها می تواند عوارض کوتاه مدت یا طولانی مدت را برای سلامتی فرد ایجاد کند. به همین دلیل است که استفاده از لیزر باید مطابق با قوانین و دانش پزشکی امروز باشد و این معالجه باید توسط افرادی انجام شود که در این زمینه تخصص لازم را داشته باشند. متأسفانه امروزه در جامعه ما به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی و سودآوری بسیاری از افراد با تجربه در این زمینه تنها با سرمایه گذاری و خرید دستگاه های لیزری اقدام به ایجاد مراکز زیرزمینی و غیرمجاز در زمینه درمان پوست و مو می کنند. با این حال ، این دستگاه ها نباید به راحتی وارد کشور شوند و به غیر استرپانیست ها داده شود.

وی در خصوص دلیل ورود آسان دستگاههای لیزر به کشور ، گفت: “متأسفانه ، نمی تواند نظارت لازم را برای ورود دستگاههای لیزر به کشور ایجاد کند و یا این انگیزه را ایجاد نمی کند و همین امر باعث شده است که ذینفعان به اقدامات غیرقانونی و غیرحرفه ای خود ادامه دهند.” ما شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در مراکز درمانی غیرقابل اطمینان لیزر توسط غیراسپنتیست ها زخمی شده اند.

طبایی ادامه داد: طبق آماری که از طرف سازمان نظام پزشکی اعلام شده ، تعداد دستگاه های مربوط به پوست و مو در کشور بیش از تعداد دستگاه های مشابه در کل اتحادیه اروپا است. ما در زمینه مراقبت های بهداشتی به دستگاه های ضروری احتیاج داریم و برای رفع این کاستی ها نیاز به واردات این دستگاه ها داریم ، اما گاهی اوقات شاهد واردات ضعیف دستگاه های با کیفیت پایین یا کم کیفیت مشابه دستگاه های اصلی هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین سوال مهم این است که چرا کشور واقعاً به واردات این تعداد دستگاه لیزر و پوست و مو احتیاج دارد و چرا این بهانه مجاز به خروج از کشور است و چه کسی یا چه کسی اجازه ورود به این دستگاه را دارد. آیا آنها به کشور می آیند؟

این متخصص پوست ، مو و زیبایی در پاسخ به این سوال که چرا لیزر درمانی بسیار محبوب است ، چرا با قیمت های مختلفی ارائه می شود؟ وی گفت: یکی از دلایل اختلاف قیمت در این زمینه دستگاه های مورد نظر است. دستگاه های با کیفیت و تأیید شده دارای هزینه های بسیار بالایی هستند و مراکزی که از این دستگاه ها استفاده می کنند باید شرایط ویژه ای داشته باشند و افراد متخصص و آموزش دیده می توانند با این دستگاه ها کار کنند ، به همین دلایل قیمت ها زیاد است. اما مراكزی كه فاقد وسیله ای با كیفیت و موقعیت مکانی خاص و افراد ویژه هستند ، خدمات را با قیمت كمتری ارائه می دهند و ادعا می كنند با كمترین هزینه بهترین و بهترین کیفیت را ارائه می دهند.

لیزر ابزاری علمی برای ریزش مو ثابت نیست

طبائی گفت: “پس از ریزش مو ، خطر زیادی برای ریزش مو وجود دارد.” “موهای لیزر ابزاری علمی نیستند که موهای دائمی را برطرف می کند ، اما تعداد موها و حتی در بعضی از نقاط را کاهش می دهد.” بدن نیز قابل برگشت است. از آنجا که بخشی از موهای زائد ممکن است به دلیل عارضه یا وضعیت داخلی باشد ، در این حالت ارائه خدمات لیزر باید با نظر متخصص انجام شود. به طور کلی ، تبلیغاتی که لیزرها باعث ریزش موی دائمی می شوند ، علمی نیست.

طبایی با بیان اینکه تب در روزبروز در کشور روز به روز در حال رشد است ، ابراز کرد: تب زیبایی روندی است که در جهان رخ داده است و به دلیل برقراری روابط رسانه ای بین کشورها ، این روند روز به روز بیشتر می شود. بنابراین غیرقابل انکار است. این تب در بعضی از کشورها از جمله ایران رایج است.

انتهای پیام